actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Just Comments...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 23rd June 2015, 21:42
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Skinny jeans is niet gezond

Hurken in skinny jeans kan de gezondheid schaden

De strakke skinny jeans is al enkele jaren niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Maar Australische wetenschappers waarschuwen voor de gezondheidsrisico’s die de hippe broeken met zich kunnen meebrengen.
In de Journal of Neurology, Neurosurgery and Psychiatry beschrijven Australische wetenschappers het effect van het langdurig dragen van skinny jeans en geven ze het voorbeeld van een 35-jarige vrouw die een nare ervaring had met de strakke broeken. Toen de vrouw urenlang gehurkt zat tijdens een verhuizing, voelde ze hoe haar jeans steeds meer spande en hoe ze langzaam het gevoel in haar enkels en voeten verloor.
De vrouw struikelde uiteindelijk onderweg naar huis en lag urenlang op de grond vooraleer ze gevonden werd. In het ziekenhuis moest de skinny jeans opengeknipt worden en stelden de artsen vast dat de vrouw tijdens het verhuizen waarschijnlijk last had gekregen van het compartimentsyndroom in haar kuiten - een pijnlijke aandoening waarbij een bloeding of zwelling ontwikkeld wordt in een gesloten spierbundel.
Beschadigde zenuwen en spieren
Dat syndroom in combinatie met de skinny jeans, die ervoor zorgt dat de zenuwen in haar kuiten nog minder ruimte kregen, veroorzaakte de gevoelloosheid in haar voeten. De vrouw liep blijvende schade aan de spieren en zenuwen op.
Australische artsen geven toe dat het om een extreem geval van spier- en zenuwschade gaat, maar ontdekten dat skinny jeans de spieren en zenuwen sowieso ongezond hard samendrukt, waardoor mannen en vrouwen die gedurende lange tijd hurken in een te strakke jeans klachten krijgen in de onderbenen en voeten.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150623_01744414
Datum: 23/06/2015 om 14:41

Mening

Eerder verschenen in de media berichten over hetzelfde onderwerp, waarbij gezondheidsproblemen bij mannen in verband gebracht werden met het dragen van te strakke kleding. Snuggere mensen konden al meteen de lijn doortrekken naar het verband van het dragen van te strakke kleding en de gezondheid bij vrouwen. Als te strakke kleding ongezond is voor mannen, dan is het eveneens ongezond voor vrouwen. Het lijkt mij eveneens logisch dat het dragen van te strakke kleding ongezond is. Ledematen worden als het ware gekneld waardoor onder andere het bloed er minder goed door kan stromen. Ook aan de romp kunnen er problemen ontstaan, denk maar aan te strakke kleding die de regio rond de buik afspannen. Dit kan eveneens zorgen voor inwendige schade.
Persoonlijk draag ik ook graag strakke kleding, maar ik zorg er altijd voor dat ik er nog redelijk goed in pas. Te strak is nooit goed en dat zit ook niet goed! Het is een ongezonde rage waarin iedereen zich laat meeslepen, daarom vind ik het ook goed dat dit artikel wijst op de mogelijke gevolgen ervan.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:36.