![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Beke (CD&V) wil abortus niet uit strafrecht halen
Beke (CD&V) wil abortus niet uit strafrecht halen
CD&V-voorzitter Wouter Beke wil het abortusdebat niet heropenen. Dat heeft hij vandaag in De Zondag verkondigd. Bekes afwijzing komt er nadat Open Vld-senator Jean-Jacques vorige week had opgeroepen om abortus uit het strafrecht te halen. "Neen", dat is klaar en duidelijk het antwoord van Beke op de vraag of Jean-Jacques De Gucht in hem een medestander vindt om het abortusdebat te heropenen. Beke: "De andere partijen kennen ons standpunt hierover. Dat debat gaan we niet heropenen." Vorig jaar is een andere ethische kwestie, de euthanasiewet, met een wisselmeerderheid goedgekeurd, zonder CD&V. Als oppositiepartijen sp.a en Groen mee willen, heeft Open Vld de steun van de christendemocraten niet nodig: "Wat vorig jaar gebeurd is, is niet voor herhaling vatbaar. Dat weten onze coalitiepartners heel goed. Ik merk trouwens ook bij hen niet veel enthousiasme om dit debat te voeren, zelfs niet bij Open Vld." Bron: De Morgen Datum 12/04/2015 Mening: Ik deel niet dezelfde mening als Wouter Beke. Mensen die kiezen voor een zwangerschapsafbreking, zouden in geen enkel geval bestraft mogen worden. Ieder moet voor zichzelf uitmaken of een kindje krijgen al dan niet haalbaar of wenselijk is. Het is mogelijk dat je wegens financiële redenen niet in staat bent een kind groot te brengen. Het kan ook zijn dat je geen kind wil maar toch ongepland zwanger wordt. In zulke gevallen moet je de voor-en nadelen afwegen. Je dient een weloverwogen keuze te maken. Deze keuze zou je volledig zelf in handen moeten hebben. |
|
|||
|
|||
Abortus wordt niet uit strafrecht gehaald
Net zoals E*lise deel ik niet dezelfde mening als Wouter Beke. Het is in eerste plaats de taak van de ouders om te beslissen over de toekomst van een ongeboren kind. Wat als het kind ongewenst is? Wat als er niet voor het kind gezorgd kan worden? Wat als de ouders zelf nog kinderen/jongvolwassenen zijn? Wat als de ouders eigenlijk het kind enkel willen om hun relatie te redden? Wat als er een vermoeden is van een afwijking bij de ongeboren baby? ...
Er zijn voldoende redenen voor ouders om ervoor de kiezen hun kind te laten aborteren. De ouders beletten dit te doen wilt in mijn ogen hetzelfde zeggen als 'het interesseert mij niet dat het kind al dan niet een goed leven zal hebben, zolang het naar de toekomst toe maar belastingen zal betalen'. Hoe we het ook draaien en keren, ouders voelen zoiets aan en zullen beter in staat zijn de toekomst van hun kind in te schatten dan buitenstaanders. |