actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th December 2014, 21:30
Charlotte.N*uts Charlotte.N*uts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 25
Sterre (1,5) blijft deels blind na aanval met schroevendraaier

Deurne - Sterre, het meisje van 18 maanden, dat maandag in Deurne aangevallen werd met een schroevendraaier, blijft zo goed als zeker blind aan een oog. Het is nog niet duidelijk om het kind ook hersenschade heeft opgelopen. Het kindje heeft intussen wel de afdeling intensieve zorgen kunnen verlaten.

De 52-jarige man, Jean K., werd aangehouden op verdenking van opzettelijke slagen en verwondingen met voorbedachtheid en met de verzwarende omstandigheid 'met een blijvende ongeschiktheid, volledig verlies van een orgaan of zware verminking tot gevolg'.

Het parket had de aanhouding van de man gevorderd op verdenking van poging tot moord, maar de onderzoeksrechter zwakte die kwalificatie dus ietwat af. Pas op het einde van het onderzoek zal echter een definitieve kwalificatie aan de feiten gegeven worden, benadrukt het parket.

De verdachte, die in de buurt van de winkel woonde maar het slachtoffertje of haar familie niet zou gekend hebben, was sinds 2008 op proef op vrije voeten na internering voor feiten van agressie. Sindsdien waren er geen nieuwe feiten of incidenten met de man meer gemeld. Er is een psychiatrisch deskundige aangesteld om hem te onderzoeken.

Maandag moet Jean K. opnieuw voor de raadkamer verschijnen.

Bron: GVA
Datum: 13/12/2014
Mijn mening: Ik vind het een goede zaak dat deze man is aangehouden en opnieuw voor de raadkamer moet verschijnen. Hij is een gevaar voor de maatschappij. Door deze persoon is een kind van 1,5 jaar voor de rest van haar leven verminkt en blind, dit zal haar voor de rest van haar leven blijven achtervolgen. Het is nog niet zeker of ze ook hersenschade heeft opgelopen. Ik hoop dat deze man een zware celstraf krijgt en zijn fouten inziet.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th December 2014, 11:03
Jolien.v*nRoy Jolien.v*nRoy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Oostmalle
Posts: 27
Dit doe je niet 'gewoon'. Er moet een of andere 'storing' zijn bij die man. Ik hoop dan ook dat de raadkamer beseft dat zo'n mensen niet vrij mogen rondlopen. Ze zijn inderdaad een gevaar voor de maatschappij. Ik hoop dat men zeker gaat onderzoeken waarom deze man dat gedaan heeft en hem dan een gepaste straf geven. Gevangenis of internering, dat hangt af van het onderzoek. Al denk ik wel dat hij zeker een aantal jaren gaat vastzitten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.