actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 12th December 2014, 19:16
Charlotte.N*uts Charlotte.N*uts is offline
Registered User

Noorwegen stopt met subsidies voor jacht op zeehonden

De goedkeuring van het Noorse parlement om de zeehondenjacht niet langer te subsidiëren zou het einde kunnen inluiden van deze controversiële jacht in het Scandinavische land.

Donderdagavond laat heeft een meerderheid van het Noorse parlement zich, in het kader van de begrotingscontrole, geschaard achter het afschaffen van de jaarlijkse subsidie ter waarde van 12 miljoen Noorse kroon (1,3 miljoen euro). 'Het is belangrijk te beklemtonen dat het parlement niet beslist heeft tot een verbod op de zeehondenjacht, maar we vrezen dat de jacht, samen met de subsidies, in de praktijk zal verdwijnen', aldus Geir Pollestad, voorzitter van de parlementaire commissie voor de handel en de jacht. Pollestad was zelf gekant tegen het afschaffen van de subsidie.

Bron: Het Belang van Limburg
Datum: 12/12/2014
Eigen mening: Ik vind dit al een zeer goed begin. Ik vind dat ze het moeten verbieden om op zeehonden te jagen. Deze worden op een wrede en koelbloedige manier afgemaakt en ik vind dat dit niet kan. Ze worden vaak om het leven gebracht door stokken met metalen punten of geweren. Dit is echt een wrede actie. Doordat men de subsidies gaat afschaffen op het jagen van zeehonden hoop ik ten zeerste dat ook de jacht hierbij gaat verminderen. Waarom worden ze immers afgemaakt? Toch alleen maar voor hun bond? Bond is een luxeproduct en niet iedereen heeft dit nodig. Of omdat ze zogezegd de visvangst verstoren? Ik hoop dat dit in de toekomst gaat verdwijnen.
Met citaat antwoorden
Oud 13th December 2014, 09:40
A*vid.Van.der.haegen A*vid.Van.der.haegen is offline
Registered User

Het is niet zo dat wij nood hebben aan zeehondenproducten, daar zijn genoeg alternatieven voor. Voor de Groenlandse Inuit is zeehondenvlees daarentegen 'dagelijkse kost. Ze verwerken de zeehonden direct nadat ze gedood zijn. Bijna alle delen van de zeehond krijgen een bestemming. De campagnes van dierenbeschermingsorganisaties tegen het doodknuppelen van jonge zeehonden deden de markt in zeehondenhuiden volledig in elkaar storten. Als gevolg van deze campagnes heeft de Europese Unie (1983) de import en verkoop van producten van jonge zeehonden aan banden gelegd. Ik was verbaasd om te lezen dat Noorwegen daar nog subsidies voor gaf. Het is een stap in de goede richting, hoewel het de acties niet aan banden legt.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:58.