4th November 2004, 20:15
|
|
Admin
|
|
|
|
Arafat - De dunne lijn tussen leven en dood...
Bron : Vrtnieuws.net
Do. 04/11, 11.50u :
Citaat:
Arafat werd vorige week met een bloedaandoening opgenomen in een ziekenhuis in Parijs. Vanmorgen werd hij overgebracht naar de intensieve zorgen.
|
Do. 04/11, 17.39u :
Citaat:
"Palestijnse leider Arafat zou klinisch dood zijn"
De Israëlische militaire radio heeft gemeld dat de Palestijnse president Yasser Arafat klinisch dood is. Ook een Israëlisch privé-tv-station meldt dat. Beide media citeren "Franse bronnen". Een officiële bevestiging van het overlijden is er nog niet.
De Palestijnse premier Ahmed Korei heeft ontkend dat Arafat dood is.
Vorige vrijdag was Arafat opgenomen in het militair hospitaal van Percy. Hij had maagklachten en ook zijn bloed was niet in orde. In de loop van de dag is zijn toestand erg verslechterd.
Een aantal keer is al gemeld dat hij in een coma lag, al werd dat later ook weer ontkend. In de Palestijnse gebieden is intussen grote ongerustheid. Ook daar zijn de berichten tegenstrijdig.
|
Do. 04/11, 17.56u :
Citaat:
"Yasser Arafat is nog in leven"
Een woordvoerder van het Franse ziekenhuis waar de Palestijnse president Yasser Arafat verpleegd wordt heeft ontkend dat Arafat dood is.
Dat was eerder gemeld door de Israëli sche militaire radio en een Israëlische privé-tv-station. Beide media citeerden "Franse bronnen".
Arafat is met een bloedziekte opgenomen in een Parijs ziekenhuis. In de loop van de dag is zijn toestand fel verslechterd.
Een aantal keer is al gemeld dat hij in een coma lag al werd dat later ook weer ontkend.
|
Ik, en met mij nog vele andere mensen denk ik, zit met nog een boel vragen rond het al dan niet overlijden van Arafat. Kan iemand mij bijvoorbeeld vertellen wat de man juist heeft? Virus? Leukemie? Zit er meer achter? Wat is er rol van de Mossad in dit verhaal? Wie gaat Arafat moeten vervangen?
Ik verwacht dat we de komende dagen heel wat antwoorden gaan krijgen op deze zaken, maar sommige dingen zullen we nooit weten.