|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
2014 kan warmste jaar ooit worden sinds start waarnemingen
Het lopende jaar kan het warmste jaar ooit worden sinds het begin van de waarnemingen, meldt de World Meteorological Organization (WMO) vandaag in de marge van de VN-klimaatconferentie in Lima. Van januari tot oktober lag de gemiddelde luchttemperatuur boven land en zee 0,57 graden Celsius hoger dan het gemiddelde van 14 graden in de periode van 1961-1990. Het spreekt voor zich dat het om voorlopige gegevens gaat. Als de tendens ook voor november en december bevestigd wordt, wordt 2014 waarschijnlijk het warmste jaar ooit.
Het record "is vooral te wijten aan recordtemperaturen boven de oceanen, en die zullen zeer waarschijnlijk boven de normale temperatuur blijven tot het einde van het jaar", aldus de WMO. Die hoge temperaturen hebben samen met andere factoren "bijgedragen aan regen en uitzonderlijke overstromingen in verschillende landen en extreme droogte in andere regio's", meldt het VN-agentschap. bron: http://www.demorgen.be/wetenschap/2...ingen-a2140414/ eigen mening: Dit zegt toch genoeg? Dit moet de oogkleppen van al de mensen (en van de politiekers!) toch openzetten? Waarschijnlijk zullen vele mensen hierop zeggen: ja, maar het is toch normaal dat het warmer wordt, want we zitten namelijk nog in een periode dat de aarde sowieso zou opwarmen. En door dat te zeggen praten ze dan zogezegd al hun zonden goed. Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Het is inderdaad dat de aarde opwarmt, maar de manier waarop ze nu opwarmt is totaal niet normaal! De laatste tien jaren zijn er op zo veel plaatsen zo veel extreme weertaferelen geweest, dat is toch niet normaal? Rampen die normaal zelden gebeuren, gebeuren nu bijna jaarlijks. Ik hoop dan ook dat dit thema eindelijk eens prioriteit krijgt. Niet de economie, maar wel de opwarming van de aarde verdient (veruit) het meeste aandacht! Dat joke schauvliege dan zegt dat er eigenlijk al wel best veel gedaan wordt hier in België, vind ik een schande, ik ga er niet meer woorden aan vuil maken... Goed dat enkele BV's het heft in eigen handen nemen! |
|
|||
|
|||
Voor nog wat meer informatie: http://www.scientias.nl/2014-op-dit...nds-1850/107816
|