|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
#1
|
|||
|
|||
Malaysia Airlines verontschuldigt zich voor ongepaste Twitter-campagne
'Wilt u ergens naartoe, maar u weet niet waarheen?' is niet meteen de beste slogan voor de eindejaarpromoties van de onfortuinlijke luchtvaartmaatschappij Malaysia Airlines.
Malaysia Airlines postte een ongelukkige tweet als onderdeel van haar eindejaarcampagne. 'Wilt u ergens naartoe, maar u weet niet waarheen?,' zo was te lezen op de sociale netwerksite. Meteen kwam er reactie. Twitteraars vonden de tweet ongepast na de twee rampen die de luchtvaartmaatschappij dit jaar meemaakte: de verdwijning van MH370 boven de Zuid-Indische Oceaan en het neerhalen van MH17 in het Oekraïense luchtruim door Russische separatisten. In totaal kwamen daarbij 537 mensen om het leven. Eerder sloeg Malaysia Airlines de bal ook al mis*door een wedstrijd uit te schrijven voor gratis vliegtickets om passagiers uit Australië en Nieuw-Zeeland aan te trekken. Deelnemers aan de wedstrijd werd gevraagd een 'bucketlist' in te sturen om kans te maken op een gratis vlucht. Een bucketlist is een lijst met dingen die iemand nooit eerder gedaan heeft, maar wel wil doen voor hij of zij sterft. Die associatie was op zijn minst bizar. De luchtvaartmaatschappij heeft zich al verontschuldigd voor het incident. Bron: www.knack.be 30/11/2014 http://m.knack.be/nieuws/wereld/mal...mal-514921.html Mening: De luchtvaartmaatschappij had over deze slogan inderdaad verder moeten nadenken, maar ik denk zeker dat zij dit niet met kwaad opzet hebben gedaan. Ik had zelfs niet meteen door hoe ik de slogan fout kon interpreteren. Wel vind ik het vorige incident met de wedstrijd erger. Als je de passagiers vlak na een crash een lijstje laat maken met wat ze voor hun dood nog allemaal willen doen, kan het toch niet anders dan dat je door hebt dat dit een slecht moment is voor zo'n wedstrijd? Door deze eerste commotie, zijn mensen volgens mij ook veel meer gaan letten op al hun reclame. Het is goed dat de luchtvaartmaatschappij zijn excuses heeft aangeboden. Dat laat zien dat het echt niet hun bedoeling was om hier mensen mee te kwetsen. |