|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Miljardenovername in Britse verzekeringssector
Miljardenovername in Britse verzekeringssector
In de verzekeringssector staat een van de grootste fusies van de afgelopen vijftien jaar op stapel. Het Britse verzekeringsconcern Aviva wil landgenoot Friends Life overnemen, goed voor een transactie ter waarde van 7 miljard euro (5,6 miljard pond). Beide bedrijven bereikten hierover een akkoord en wachten nu op groen licht van de mededingingsautoriteiten. Aviva is de op vier na grootste verzekeraar ter wereld, vorig jaar goed voor 20,6 miljard pond omzet. In de holding Friends Life zitten verschillende verzekeraars en vermogensbeheerders in Groot-Brittannië en belastingsparadijzen zoals het eiland Man. Het gecombineerde bedrijf zal 16 miljoen klanten tellen en zo de grootste verzekeraar van Groot-Brittannië worden. Aviva biedt de Friends Life-aandeelhouders per aandeel zowat driekwart (0,74) van een Aviva-aandeel. Dat betekent een waarde van 394 pence per aandeel, of 15 procent bovenop de slotkoers van 20 november, kort voordat de eerste aankondiging kwam van de overnameplannen. bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141202_01408036 De Standaard 2/12/2014 eigen mening: Ik vind dat dit een zeer goed idee is van Aviva want als deze verzekeringsmaatschappij Friends Life bedrijf gaan overkopen zal de beslissingen voor het belang van de burgers. Het zou ook een goed idee zijn dat dot ook in België zou gebeuren want ik vind dat de economie in België zeer slecht draait en hier moet dringend een verandering in komen. Jammer genoeg zal dit lang duren voor dit gaat gebeuren, ik betwijfel of het parlement ooit goede beslissingen zal nemen in het belang van de burgers. Laatst aangepast door senne.v*n den schoor : 2nd December 2014 om 19:26. |