actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 1st December 2014, 20:20
jasper.s*egers jasper.s*egers is offline
Registered User

Italiaanse parlement keurt begroting regering-Renzi goed

De Italiaanse Kamer van Volksafgevaardigden heeft zondag de door de regering van Matteo Renzi opgestelde begroting voor het jaar 2015 goedgekeurd met 324 stemmen tegen 108. Nog voor de jaarwisseling moet ook de Senaat zich nog over dat budget uitspreken. De Italiaanse begroting is het voorwerp van een geschil met de Europese Commissie, die vindt dat het huiswerk van Renzi te weinig effect zal hebben op Italië’s enorme overheidsschuld.

De begroting stoelt nochtans op enkele door de EU geliefkoosde maatregelen, zoals het verlagen van de bedrijfsbelasting, maar ook een maatregel als een belastingverlaging voor de lage(re) inkomens. Het geld daarvoor moet komen van nieuwe staatsleningen. Wat Europa dwars zit, is dat Renzi in september de doelstelling, het overheidstekort te beperken tot 1,8% van het bnp, liet vallen en zich richtte op een tekort van 2,9%. Dat is net onder de ‘verplichte’ Maastrichtnorm van 3 procent en mogelijk onvoldoende om door de Commissie goedgekeurd te worden.

Uit een technisch document van de EC zou blijken dat Brussel Italië wil verplichten om extra bezuinigingen door te voeren voor een totaal van 4,8 miljard euro.

Mijn mening:
Ik vind wel dat de Europese unit dat goed gedaan heeft voor Italië terug te verplichten om zijn begroting aan te passen. Iedereen in de Europese unit zou volgens mij moeten besparen. Maar om 4,8 miljard te gaan besparen vindt ik natuurlijk wel veel en ik denk persoonlijk dat het Italiaanse volk hier ook niet zo mee gaan kunnen lachen want de besparen zullen waarschijnlijk extra kosten voor het volk zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:31.