actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 17th November 2014, 23:12
Celine.G*igorieff Celine.G*igorieff is offline
Registered User

Franse jihadi geïdentificeerd in onthoofdingsvideo IS

Franse jihadi geïdentificeerd in onthoofdingsvideo IS

Een van de strijders van terreurgroep Islamitische Staat in de onthoofdingsvideo van gisteren is door de Franse autoriteiten geïdentificeerd als de Fransman Maxime Hauchard, afkomstig uit Normandië. Mogelijk was nog een tweede Fransman te zien in de video.

Islamitische Staat zette gisteren opnieuw een video online, waarin het claimt Peter Kassig te hebben onthoofd. In de volledige video is te zien hoe in totaal 18 mensen onthoofd worden.

Anders dan in de vorige video’s komen nu militanten in beeld zonder masker. Een man met een Brits accent, ‘Jihadi John’ , was wel nog gemaskerd. Inlichtingendiensten uit onder meer Groot-Brittannië, Frankrijk en Australië zijn bezig met de beelden te analyseren en de militanten te identificeren. De Franse inlichtingendiensten hebben de Franse burger Maxime Hauchard herkend. ‘Mogelijk was nog een tweede Fransman te zien, maar het is te vroeg om dat te bevestigen’, zegt de aanklager Frederic Molins. Volgens minister van Binnenlandse Zaken Bernard Cazeneuve is Hauchard, 22, een bekeerde moslim en begeleidde hij de gevangenen van de cel waarin ze zaten naar de plaats van de massa-executie.

Eerder vandaag heeft een Britse man gemeld dat hij zijn zoon herkend heeft in de onthoofdingsvideo. ‘Ik ben niet echt zeker, maar hij lijkt erg op mijn zoon’, verklaarde de 57-jarige Ahmed Muthana over één van de IS-terroristen, die met bedekt gezicht te zien is op de beelden. Het gaat om Nasser Muthana, een 20-jarige student geneeskunde uit Cardiff in Wales.

Duizenden mannen en vrouwen zijn naar Syrië en Irak vertrokken om te gaan vechten aan de zijde van IS. Volgens Molins gaat het om 376 Franse burgers. Volgens de meest recente cijfers zijn er 358 Belgen vertrokken naar Syrië

Bron: De Standaard (17/11/20114)
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141117_01380953

Mijn mening: Ik begrijp niet dat er zoveel mensen zijn die gaan vechten aan de zijde van IS. Ik zie IS als de vijand, als een bedreiging. Ze voeren zoveel terreuracties die niet te begrijpen vallen, die onmenselijk zijn. Waarom ze zoveel journalisten vermoorden begrijp ik ook niet. Journalist is ook een beroep zoals een anders. Die mensen verdienen daar hun brood mee en doen helemaal niets verkeerd. In de media wordt veel opgeblazen en gedramatiseerd volgens mij. Ik zou mij daar niets van aantrekken en mij er gewoon boven zetten. IS doet dat blijkbaar niet. Ik vind het zeer spijtig dat ze hun problemen niet anders kunnen oplossen dan door onschuldige mensen te vermoorden.

Laatst aangepast door Celine.G*igorieff : 17th November 2014 om 23:16.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:43.