|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Arts in New York genezen van ebola
Arts in New York genezen van ebola
Vandaag om 07:55 door evg | Bron: BELGA Arts in New York genezen van ebola Burgemeester van New York, Bill de Blasio, moest de gemoederen bedaren in zijn stad Foto: AFP De Amerikaanse arts Craig Spencer, die verzorgd werd in New York nadat hij het ebolavirus had opgelopen in Guinee, is genezen en mag dinsdag het ziekenhuis verlaten. Dat maakten de diensten van de burgemeester maandag bekend. ‘Craig Spencer, de arts die in het Bellevue-ziekenhuis behandeld werd voor ebola, is na een strikte behandeling en een reeks tests gezond verklaard’, klinkt het in een persbericht. ‘Dokter Spencer vormt geen gevaar meer voor de volksgezondheid en zal het ziekenhuis dinsdag 11 november mogen verlaten.’ De patiënt en de burgemeester van New York, Bill de Blasio, geven dinsdag nog een persconferentie. In de Verenigde Staten zijn er momenteel geen gevallen van ebola meer. Craig Spencer (33) werd in het Bellevue-ziekenhuis in Manhatten opgenomen op 23 oktober omdat hij symptomen van het virus vertoonde. Een test wees uit dat hij effectief besmet was met het virus. De recente epidemie van het virus eiste al meer dan 5.000 doden, vooral in West-Afrika. Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141111_01368973 Mijn mening: Het medicijn tegen het ebola virus schijn te werken! Meer en meer mensen worden genezen verklaard na hun behandeling. Dat is een positieve noot in het ganse ebola verhaal. Het belangrijkste vind ik toch dat men de hulpverleners nu kan genezen indien ze besmet raken : zij nemen immers levensbedreigende risico's. Hopelijk kunnen ze ook genoeg medicijnen produceren om deze verschrikkelijke ziekte uit te roeien. Natuurlijk is het van het grootste belang om de zieken te isoleren, maar het is helemaal niet zo eenvoudig om familieleden achter te laten, wetende dat zij waarschijnlijk gaan sterven. Ik denk toch dat er een grote kans op slagen is om de ziekte onder controle te krijgen: de wetenschap is tot veel in staat wanneer ze er de middelen voor krijgen. Hopelijk geven deze medicijnen op langere termijn niet teveel nevenwerkingen, wat dat kunnen ze volgens mij nog niet weten. |