|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Audi verkoopt 10 procent meer wagens
De Duitse autofabrikant Audi heeft in de eerste 9 maanden van dit jaar bijna 1,3 miljoen auto’s verkocht. Dat is bijna 10 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Het merk groeit vooral buiten Europa.
Dat maakte Audi, een onderdeel van de Volkswagen-groep, maandag bekend. Op de Duitse thuismarkt nam de verkoop van Audi met 3,9 procent toe en in de rest van West-Europa steeg die met 5,3 procent. In de Verenigde Staten was sprake van een verkoopgroei met 14,5 procent en in het Verre Oosten ging de afzet met 16,3 procent omhoog. Voor heel 2014 mikt Audi op een verkoop van meer dan 1,7 miljoen auto’s. Verder maakte Audi bekend dat de leveringen van dochtermerk Lamborghini in de eerste 9 maanden zijn uitgekomen op 1.570 wagens, tegen 1.688 een jaar eerder. Bij motorfietsenmerk Ducati kwam de verkoop uit op 37.450 stuks, tegen 36.661 in dezelfde periode een jaar geleden. Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20141103_01355878 Mijn mening: Aan de hand van dit artikel ben ik van mening dat er ondanks de crisis, toch nog veel mensen een auto kopen. Audi komt meer en meer voor in andere landen en raakt populairder. Hierdoor gaat de verkoop stijgen. Ik vind dat Audi een kwaliteitsmerk is die betaalbaar is. Mensen kiezen sneller voor een goede kwaliteits-prijs auto. Hierdoor gaat hun dochtermerk Lamborghini, die veel duurder is, een lichte daling kennen net zoals het motorfietsenmerk Ducati. |