actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 21st October 2014, 18:08
aline.n*terman aline.n*terman is offline
Registered User

Chauffeur zet homokoppel op straat: "Mijn bus, mijn regels"

Chauffeur zet homokoppel op straat: "Mijn bus, mijn regels"

Een chauffeur heeft in Londen een homokoppel uit zijn bus gezet omdat ze elkaar kusten. "Jullie zijn geen echte venten. Mijn bus, mijn regels", luidde het kwetsende commentaar. De overheidsorganisatie Transport for London zal het incident via de bewakingsbeelden nu verder onderzoeken.

Jack James (23), een evenementencoördinator uit het district Greenwich, overweegt een klacht in te dienen. "Dit soort homofoob pestgedrag mag niet toegestaan worden."

Het incident vond op 8 oktober plaats, meteen nadat Jack een kus op de lippen van zijn partner gekregen had. "De chauffeur maakte duidelijk dat hij zoiets niet wilde zien en beval ons bij de volgende stop zijn bus te verlaten", doet Jack het verhaal. "Voor de zekerheid vroegen we of hij het tegen ons had, we waren er ondersteboven van. Ja, zo bleek, want hij voegde er nog aan toe dat we walgelijk gedrag vertoonden. Bij het uitstapten kookten we van woede, ik stond zelfs te trillen op mijn benen. Tot slot kregen we nog naar het hoofd geslingerd dat we geen echte venten waren en dat we moesten oprotten."

Eerder deze maand diende een lesbisch koppel om dezelfde reden ook al een Sainsbury-winkel in Brighton te verlaten. Hun kus op de wang was in het verkeerde keelgat geschoten bij een andere klant en die ging haar beklag doen bij de zaakvoerder. "Wat moet mijn kind daar niet van denken?", argumenteerde ze. Uit protest werd de shop overspoeld door koppeltjes die hun partner eens stevig binnendraaiden.

bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...jn-regels.dhtml

eigen mening: Mensen zoals deze buschauffeur staan, naar mij idee, voor alles wat slecht is in onze maatschappij. We hebben zoveel dubbele boodschappen. We moeten alles van iedereen aanvaarden en respecteren, zoals geloof en politieke voorkeuren. Toch als het gaat om een seksuele voorkeur geldt dit principe opeens niet meer. We zeggen allemaal dat we in een moderne maatschappij leven. Ik stel me de vraag hoe modern een maatschappij kan zijn als we bij dit soort middeleeuwse gedachten blijven hangen. Dit soort gedrag blijft voor mij nog te vaak ongestraft. Ik kan mij niet inbeelden dat iemand van een bus zou gezet worden omdat hij toevallig katholiek is, waarom dan wel omdat hij iemand van hetzelfde geslacht graag ziet?
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:59.