actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 15th October 2014, 10:53
s*ana.vervoort s*ana.vervoort is offline
Registered User

Facebook en Apple betalen werkneemsters om eicellen te laten invriezen

De Amerikaanse technologiegiganten Facebook en Apple gaan hun werkneemsters betalen om hun eicellen te laten invriezen. De behandeling laat vrouwen toe om pas op latere leeftijd kinderen te krijgen. Dat meldt de Amerikaanse zender NBC News dinsdag.

De ondernemingen zijn volgens NBC bereid om tot 20.000 dollar (15.800 euro) terug te betalen aan een werkneemster die haar eicellen laat invriezen. Facebook zou onlangs al begonnen zijn met het betalen van de behandeling. Vanaf januari zou ook Apple daarmee starten.

Door de vrouwen toe te laten om pas later zwanger te worden, moet het voor hen gemakkelijker worden om hun loopbaan te combineren met hun privéleven. Ze hoeven zich immers geen zorgen meer te maken over het tikken van hun biologische klok.

Daarnaast hopen de technologiebedrijven op die manier ook meer vrouwelijk talent aan te trekken. Momenteel is ongeveer twee op de drie werknemers bij Apple en Facebook van het mannelijke geslacht.

Bron:
De Standaard, 15/10/2014

Eigen mening:
Ik vind het maar een vreemd idee om eicellen te laten invriezen zodat er eerst carrière gemaakt kan worden alvorens aan gezinsuitbreiding te beginnen. Mensen die zich hiervoor laten betalen zijn volgens mij veel meer bezig met de financiële kant van het leven dan met hun gezin. Ik denk ook dat de generatie de dag van vandaag alsmaar meer op "jongere" leeftijd moeder of vader wil worden. Ik betwijfel dus of Facebook en Apple het vooropgestelde doel ook effectief zullen bereiken.

Laatst aangepast door s*ana.vervoort : 15th October 2014 om 11:02.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:33.