|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
"Kindermisbruik in Britse regering en parlement"
"Kindermisbruik in Britse regering en parlement"
De Britse regering onderzoekt beschuldigingen over mogelijke activiteiten in de jaren tachtig van een "bende kindermisbruikers" in het parlement en de regering. Volgens een bericht in de Daily Telegraph van vandaag staan meer dan tien voormalige en nog zetelende politici onder verdenking van kindermisbruik. De politie heeft een onderzoek ingeleid. Premier David Cameron heeft inmiddels een onderzoek geëist waarom een dossier over de beschuldigingen uit de jaren tachtig niet meer terug te vinden is. Het rapport was in 1983 aan de toenmalige conservatieve minister van Binnenlandse Zaken en latere EU-Commissaris Leon Brittan overhandigd. Een publieke hoorzitting over de affaire heeft de regering Cameron tot nog toe afgewezen. De beschuldigingen vloeien voort uit informatie van de expert kinderbescherming Peter McKelvie, die al meer dan 20 jaar materiaal over mogelijk kindermisbruik in de hoogste politieke en maatschappelijke kringen verzamelt. Er zijn voldoende aanknopingspunten om een formeel onderzoek tegen minstens 20 leden uit beide Huizen van het parlement in te leiden, zei McKelvie in de Telegraph. Naar zijn mening zijn zeker 20 andere politici van het misbruik op de hoogte en hebben ze dat door hun stilzwijgen toegedekt. Bron: De Morgen Mening: De laatste jaren komen er meer en meer schandalen aan het licht over kindermishandeling in vroegere jaren. Hier is mij vooral de kerk van bij gebleven die hier een zware klap door gekregen heeft. Misschien is dit ook één van de dingen geweest die de kerk minder populair heeft gemaakt. De kerk is namelijk veel volgers kwijt geraakt de afgelopen jaren. Nu ze dit onderzoek hebben opgestart kan dit ook grote gevolgen hebben voor de Britse regering. Natuurlijk mogen we nog geen voorbarige conclusies trekken en is het afwachten tot het onderzoek is afgerond. Ik hoop natuurlijk dat dit onderzoek zo snel mogelijk wordt afgerond. En dat ze eventuele mensen die aan kindermisbruik gedaan hebben kunnen straffen. Maar ik denk dat dit niet zonder slag of stoot zal gaan dit onderzoek. Het is een onderzoek naar de regering en parlement van een land. Dit kan het vertrouwen van de mensen schaden zoals bij de kerk gebeurd is. |