|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Chinese automarkt blijft spectaculair groeien
De groei op de Chinese automarkt lijkt niet af te stoppen. In november werden er 1,7 miljoen personenwagens en bestelwagens verkocht: 16 procent meer dan een jaar eerder. Dat blijkt uit cijfers van branchevereniging CAAM. Sinds januari werden in China al 16,2 miljoen wagens verkocht.
Omdat in Europa de verkoop van wagens dit jaar tot het laagste peil in twintig jaar is gezakt, is het belang van de Chinese automarkt voor veel autoproducenten enkel maar toegenomen. De krachtige groei in november is echter vooral op naam te schrijven van de Japanse producenten Toyota, Nissan en Honda. Vorig jaar kende hun verkoop in China zware klappen, als gevolg van een politiek dispuut tussen Japan en China over een eilandengroep. Dat leidde tot een boycot van Japanse producten in China. Met nieuwe modellen lokken ze de laatste maanden evenwel opnieuw veel Chinese kopers. Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...r-groeien.dhtml Eigen mening: Op zich vind ik het wel goed dat het zo goed gaat op de Chinese automarkt. Maar ik vind het dan wel weer spijtig dat het momenteel niet zo goed gaat met Europa op dat gebied. Het is dit jaar zelf op het laagste peil in 20 jaar gezakt , en dat is zeker niet goed. Dus ik hoop dat het binnenkort terug beter gaat gaan met Europa, maar dat het nu zo goed gaat in China vind ik helemaal niet erg. |