actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Human Interest
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 11th November 2013, 23:09
Anna J*cobs Anna J*cobs is offline
Registered User

Studie bewijst: metalfans hebben weinig zelfvertrouwen

artikel:
Fans van heavy metal zijn weinig religieus, hebben lak aan de regels en hebben een laag zelfvertrouwen. Dat zijn de - niet zo verrassende - resultaten van een onderzoek in Groot-Brittannië bij liefhebbers van het genre.
Vooroordelen over fans van heavy metal? Daar zijn er heel veel van. Ze zijn altijd kwaad, doen alles om de regels niet te volgen en zijn heel luidruchtig, bijvoorbeeld. Maar in Groot-Brittannië vonden ze het welletjes geweest en dus deed de Westminster University een onderzoek bij 219 vrouwen en 195 mannen om te zien wat er klopt van die vooroordelen.

De deelnemers aan het onderzoek kregen tien metalnummers te horen. Er werd hen gevraagd om aan te geven hoe mooi ze de nummers vonden, ze moesten een lijst invullen met wat karaktereigenschappen en aangeven hoeveel nood ze hadden aan uniek zijn en hoe ze staan tegenover onder andere religie.

Op basis daarvan oordeelden de onderzoekers dat fans van heavy metal een bovengemiddelde drang hebben om uniek te zijn, ze weinig voelen voor religie, meer dan anderen openstaan voor nieuwe ervaringen en vooral lijden aan een gebrek aan zelfvertrouwen.

‘Metalfans worden al te vaak gecatalogeerd als antisociaal, gewelddadig of deviant’, aldus de onderzoekers. ‘Iedereen zou eens een poging moeten doen om hen te begrijpen.’

Een vergelijkbare studie van de Heriot-Watt University in Edinburgh had eerder al als resultaat dat liefhebbers van heavy metal en klassieke muziek veel vergelijkbare kenmerken hebben in hun persoonlijkheid.

Eigen mening:
ik hou wel van heavy metal, al kan ik tegenwoordig niet zegge dat ik een diehard metalfan ben, ik ben het ooit wel geweest. Ik denk eerlijk gezegd dat dit artikel enkel bedoelt is om reacties uit te lokken. Ik kan zeker bevestigen dat je snel geaccepteerd word in de metal-wereld omdat ze veel
ruim-denkender zijn dan de meeste mensen. wat natuurlijk handig is voor mensen met weinig zelfvertrouwen om ergens bij te horen. En dan heb je er die eigenlijk stiekem niet van de muziek houden. Maar daar hebben we een andere term voor "de poser". zoals beschreven staat hebben de metalheads een slechte naam

1:kwaad ... Ik moet zegge in heel die periode dat ik naar metalfesstjes ben geweest heb ik er geen één zien vechten omdat er tegen hen gestoten word, of omdat er bier over hen is gevallen.

2: "veel behoefte om uniek te zijn?". wat is dat zelfs voor zin?
wat is uniek zijn? een eigen persoonlijkheid hebben. en dat heeft iedereen toch? of misschien komen we dan wel gewoon terug bij de term "de posers".

3: luidruchtig? Ik heb nog nooit een stil festival of optreden gezien? wanneer ziet de mensheid de metalheads? als ze op cafe gaan of naar een optreden of naar een festival. Ik heb nog nooit een stil feestje meegemaakt zelfs geen van een ander gerne. maar thuis zijn ze net zo stil als ieder ander persoon dat niet aan het feesten is.

4:en euh...religie... hallo? we zijn toch 2013? er zijn maar weinig mensen die religieus zijn tegenwoordig. Waarom dat op de metalheads uitwerken?

Ik vind dat ze moeten stoppen met groeperingen te bestempelen want iedereen is uniek op zijn eigen manier!

bron:
http://www.nieuwsblad.be/article/de..._ref_map=%5B%5D
Met citaat antwoorden
Oud 12th November 2013, 02:46
T*omaspattyn T*omaspattyn is offline
Registered User

Tegenwoordig valt het aantal religieuzen van zelf al weg, wegens de schandalen die de kerk heeft gepleegd. Mensen worden wakker , als metalfans nu minder religieus zijn, maakt allemaal niet uit. Lak aan de regels? Ik dacht van niet metalfans zijn de meest vriendelijke mensen dat ik al ben tegengekomen. Graspop als je daar valt ze helpen je direct, vragen of alles met je gaat. Ook op de camping blijven ze allemaal vriendelijk een goede dag zeggen tegen de buren.
Ik hou zelf ook heel veel metal en ik vind mij persoonlijk zelf ook niet bepaald een vandalist... . Tenslotte een proef met maar slechts 400 personen is niet representatief dus op zich al waardeloos.

Laatst aangepast door T*omaspattyn : 12th November 2013 om 03:03.
Met citaat antwoorden
Oud 12th November 2013, 03:52
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Citaat:
Orgineel gepost door T*omaspattyn
Tegenwoordig valt het aantal religieuzen van zelf al weg, wegens de schandalen die de kerk heeft gepleegd.
Jammer dat je daarmee alle anderen die het vanuit een religieuze inspiratie wél goed menen allemaal op één hoop smijt...
Citaat:
Tenslotte een proef met maar slechts 400 personen is niet representatief dus op zich al waardeloos.
400 respondenten is statistisch wel degelijk relevant, al vind ik het ook wel jammer dat bv. bij dat 'gebrek aan zelfvertrouwen' niet meer uitleg wordt geboden.

@Anna: afgezien van de slordige schrijfstijl (d/t-fouten) kan ik me wel vinden in je 'verdediging': het is idd niet omdat je metafan bent, dat je je daarmee met gelijk welke vorm van stigma zou moeten beladen weten, alleen al omdat het voor 'de goegemeente' als 'anders' wordt beschouwd...

Laatst aangepast door Barst : 12th November 2013 om 04:11.
Met citaat antwoorden
Oud 20th November 2013, 15:17
Gertjan.s*els Gertjan.s*els is offline
Registered User

Citaat:
Tegenwoordig valt het aantal religieuzen van zelf al weg, wegens de schandalen die de kerk heeft gepleegd.

Het laatste zal wel bij sommige gelovigen de ogen hebben geopend, maar ik denk niet dat het echt zo'n grote impact heeft gehad.
Het wegebben van het geloof lijkt me meer een maatschappelijk probleem dat bij ons in het Westen leeft. Het woord probleem is wellicht dan meer mijn mening, fenomeen is misschien beter.
Geloof interesseert ons niet meer echt en we zijn er niet meer actief mee bezig.

Ikzelf ben ook wel een vrij grote liefhebber van het metalgenre maar het valt wel op dat in het metal-milieu metalheads nogal hard steunen op individualisme. Ze hebben vaak inderdaad nogal een drang om anders, uniek te zijn. Zich afzetten tegen religie is hier nogal een vrij logische vorm dan van.
Gebrek aan zelfvertrouwen lijkt me dan meer weer te wijten aan de reactie van anderen op hun poging tot individualisme, sommigen mensen die zich nogal 'uitzonderlijk' kleden in het genre kunnen niet goed om met het onbegrip dat andere mensen opbrengen voor hun keuzes. Ze verwachten soms wat te veel dat iedereen alles normaal moet vinden.
Ze willen vaak uniek zijn en tegelijkertijd wel normaal functioneren in de samenleving, wat niet steeds hand in hand gaat.

Het individualisme in Metal gaat vaak zelfs zo ver dat het genre Metal nog zoveel subgenres telt zodat iedereen zich nog eens kan gaan onderscheiden van andere metalheads.

Maar goed, het ganse artikel handelt wat rond vooroordelen en ik vind het nogal zinloos daar op in te gaan.

En voor zij die denken dat Metal niet met religie gepaard kan gaan :

Christian Metal

Ik zelf luister wel graag naar Paganmetal maar ik zou me nu wel niet meteen als een heiden bestempelen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:43.