actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Pro of Contra?
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 17th November 2004, 20:25
yannick.staelens's Avatar
yannick.staelens yannick.staelens is offline
Registered User

Hoe ver zou jij gaan?

Dit artikel vond ik op de site van het laatste nieuws...

Studente mag haar boezem niet verhuren
Een studente, onder de schuilnaam Twinkly Spangle, mag haar boezem niet veilen via het internet. Geïnteresseerde ‘kopers’ mochten een kwartier lang haar borsten, maatje 32C, betasten.
De studente wilde op deze manier geld bij elkaar sprokkelen om haar studie te bekostigen. Maar de veilingsite eBay stak een stokje voor haar actie.
Het veilen voor de boezem ‘in goede conditie, nog steeds aangehecht’ begon op 20 Engelse pond, en ging al gauw naar 180 pond. Het meisje plaatste ook een foto van haar decolleté op de site.
Maar eBay verwijderde de advertentie, die tegen de regels van de veilingssite inging.

Ik vraag mij echt af hoever sommige mensen gaan om wat geld in het laadje te brengen... Overlaatst hoorde ik ook dat iemand haar maagdelijkheid opgaf voor wat centen
Vinden jullie dit gerechtvaardigd? of kunnen deze praktijken totaal niet?
Oud 17th November 2004, 20:30
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf

ik weet niet meer waar ik het overlaatst gelezen of gehoord heb, maar er zijn heel veel studenten(voornamelijk in Amerika dacht ik) die gewoon in de prostitutie stappen om hun school te kunnen betalen.
Het is een "job" die heel goed betaald, je kan werken na je schooluren en je school betalen. Ideale job eigenlijk he?

Heb ik weer pech dat mijn oudjes mijn studies betalen seg

Ik ben er niet voor, nog tegen. Als mensen hun eigen studies moeten betalen, vind ik dat een beetje een spijtige zaak. De meeste van ons hebben allemaal het geluk dat onze ouders de mogelijkheid hebben om ons hoger onderwijs te gunnen.
Wanneer er mensen zijn die dat geluk niet hebben, moeten die iets vinden waar ze toch wel een hoop geld mee kunnen verdienen. Dit vind ik nog iets redelijk fatsoendelijks maar ik kan ook wel begrijpen dat e-bay het tegengaat.

Ik denk dat als mijn ouders de mogelijkheid niet hebben om mij hoger onderwijs te laten volgen en ik dat toch echt wil doen, er een grote kans is dat ik ook wel iets zal zoeken waar ik veel geld mee zal kunnen verdienen.
Spijtig genoeg heb je voor die dingen altijd modelmaten nodig en daar kom ik 15cm voor tekort dus ik zal weer moeten uitkijken naar een andere job

Laatst aangepast door judithgielens : 17th November 2004 om 20:37.
Met citaat antwoorden
Oud 17th November 2004, 20:45
SuperJef's Avatar
SuperJef SuperJef is offline
Live fast, die young

Ik vind dat je de mensen hun vrijheid moet geven. Als zij hun lichaam willen verkopen voor wat centen , het zij zo. Er zijn manieren genoeg om wat geld bij te verdienen. Als ze het zo willen doen , het is hun leven en hun lijf. Ze verplichten niemand om er gebruik van te maken hé?
Oud 17th November 2004, 20:54
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19

Ik vind die stelling 'ze kunnen hun onderwijs niet betalen' nogal makkelijk. Misschien dat er wel iets van aan is, waarschijnlijk wel, maar je hebt als arme student recht op een zeker niet kleine studiebeurs. Het enige dat je daarvoor moet doen is formulieren invullen.

Het is misschien wel schrijnend als de dames in kwestie puur uit noodzaak zich zo moeten 'verlagen' (en dat is niet het juiste woord), maar zelfs dan nog kiezen ze er uiteindelijk zelf voor, al hebben ze er zelf alle besef van dat er ook andere manieren zijn om aan geld te geraken.

Dat eerste voorbeeld lijkt mij trouwens meer op een typische studentengrap dan iets anders.
Met citaat antwoorden
Oud 17th November 2004, 21:08
judithgielens's Avatar
auti-juf

De indruk die ik altijd heb gekregen(uit films dan wel )van het Amerikaanse universiteitssysteem is dat ze een beurs moeten halen door goede punten of via hun sport.

Als mensen die punten niet halen, en dus geen beurs halen, begrijp ik het wel dat ze zich tot zoiets moeten "verlagen"

Maar ik zeg het nogmaals: dit is het beeld dat ik via films voorgeschoteld krijg, ik weet dus niet wat er van waar is en hoe de studiebeurzen daar geregeld worden.

Zoals Kenny opmerkte lijkt het idd ook wel eerder op een studentengrap, toch denk ik dat dit genoeg gebeurt maar dan op gebieden waar er veel meer geld te verdienen valt.
Oud 17th November 2004, 21:17
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19

Citaat:
Originally posted by judithgielens
De indruk die ik altijd heb gekregen(uit films dan wel )van het Amerikaanse universiteitssysteem is dat ze een beurs moeten halen door goede punten of via hun sport.

Ah, Telefacts heeft (naar't schijnt) een paar dagen geleden een reportage gedaan over exact dezelfde situatie die jij beschreef, maar dat ging over Vlaamse studentes. Ik dacht dus dat je dat bedoelde... en hier in Vlaanderen is dat beurssysteem wel een pak beter dan in Amerika.
Met citaat antwoorden
Oud 17th November 2004, 21:41
judithgielens's Avatar
auti-juf

Citaat:
Originally posted by Kenny
Ah, Telefacts heeft (naar't schijnt) een paar dagen geleden een reportage gedaan over exact dezelfde situatie die jij beschreef, maar dat ging over Vlaamse studentes. Ik dacht dus dat je dat bedoelde...

telefacts reportage

inderdaad! vandaar zal ik het dus hebben en op basis daarvan verder gegaan zijn naar Amerika waar dat eerder iets normaals is.
Oud 17th November 2004, 22:14
katleen's Avatar
katleen katleen is offline
katleen

Stuur een bericht via MSN naar katleen
Er zijn genoeg jobkes om je school te betalen waarbij je niet heel de dag u lijf moet verkopen.
Ik moet mijn school ook zelf betalen omdat er bepaalde omstandigheden zijn waardoor mijn papa dat ni kan.
Ik werk in videotheek Rewind in Vorselaar en ik verdien zo genoeg geld! Zelfs zonder de studiebeurs!
Maar ge moet er wel iets voor over hebben.. Ik werk alleen in de weekends en soms 's avonds in de week en in de vakanties! Der zijn veel mensen die niet in het weekend willen werken, maar dan valt er juist de poen te rapen
Ik zou nooit iets oneerbaars doen voor geld, ik heb hersenen en handen gekregen om een fatsoenlijk jobke te doen en ik vind dat het je eigen schuld is als je voor zoiets (zonder dwang) kiest!
Oud 17th November 2004, 22:20
judithgielens's Avatar
auti-juf

Ik werk ook in het weekend, maar met het geld dat ik verdien, zou ik nooit mijn studies kunnen betalen!
Een vakantiejob heb ik ook(die beter betaald dan mijn weekendwerk) maar zelfs al zou ik dat opsparen, denk ik niet dat ik er kom. Het blijft ook niet bij het inschrijvingsgeld en de cursussen alleen: er worden constant verplichtte uitstappen gedaan, vakkestages enz.

Ik denk dat het er vaak ook vanaf hangt waar je studeert: unief is zowiso al duurder, en ik denk dat wanneer je naar Amerika zou trekken(hier ben ik weer ) het nog een heel pak duurder zou zijn.

Ergens worden die meisjes niet gedwongen om over te gaan tot prostitutie omdat niemand hen dwingt naar school te gaan.
Langs de andere kant dwingen ze henzelf toch omdat ze perse iets willen bereiken in hun leven.
Het is spijtig dat het dan op zo'n manier moet gebeuren, maar ik denk dat ze vaak toch geen andere uitweg zien.
Oud 17th November 2004, 23:46
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19

Citaat:
Originally posted by judithgielens
inderdaad! vandaar zal ik het dus hebben en op basis daarvan verder gegaan zijn naar Amerika waar dat eerder iets normaals is.

Is dat zo?
Met citaat antwoorden
Oud 17th November 2004, 23:50
judithgielens's Avatar
auti-juf

Citaat:
Originally posted by Kenny
Is dat zo?

Dat weet ik niet, ik krijg wel die indruk door films en series e.d. zelf ben ik nog nooit in Amerika geweest en ken ook niemand die daar studeert of mij info omtrend het studeren daar zou kunnen geven.
Ik krijg dus eerder de indruk dat het voor Amerika iets normaals is omdat het daar moeilijker is om aan een studiebeurs te geraken en de kosten voor naar school te gaan hoger zijn (denk ik)
Oud 18th November 2004, 00:05
Registered User

In Amerika gebeuren die dingen mss wel vaker.. ik denk idd wel dat het klopt dat je pas goede punten moet hebben om daar een beurs te krijgen... Maar dit verhaal gaat over een geval in Engeland e. Is het daar hetzelfde systeem? Of een beurssysteem zoals wij hebben?
Zelf begrijp ik niet dat iemand zich zo hard verlaagd.. Ga een fatsoendelijke job zoeken buiten de schooluren en je probleem is ook opgelost hé..
Oud 18th November 2004, 00:07
judithgielens's Avatar
auti-juf

Veel hangt er natuurlijk vanaf hoeveel je school alles bij elkaar kost.
Zou jij er geraken met de je weekend en je vakantiewerk?

en een tweede opmerking die er ook al werd gemaakt: was het niet een gewone studentegrap?
Oud 18th November 2004, 00:37
Registered User

Met mijn eigen weekend en vakantiewerk mss niet nee... maar ik moet mijn studies niet betalen e... Als je weet dat je dat wel moet doen, ga je gewoon wat meer werken... Je doet er toch ook meteen heel wat beroepservaring mee op..? Als je dan later werk moet zoeken heb je meteen heel wat meer op je CV staan.
Oud 18th November 2004, 00:42
judithgielens's Avatar
auti-juf

Citaat:
Originally posted by yannick.staelens
Met mijn eigen weekend en vakantiewerk mss niet nee... maar ik moet mijn studies niet betalen e.

Dan behoor jij tot een van de gelukkigen he

Citaat:
Originally posted by yannick.staelens
.. Als je weet dat je dat wel moet doen, ga je gewoon wat meer werken...

er moet dan natuurlijk wel meer werk zijn.
Als je zoals ik in een winkel werkt, kan je niet zomaar meer uren vragen maar moet je rekening houden met je collega's die tenslotte ook hunne boterham moeten verdienen.
Als je tuinen onderhoudt, kan je niet zomaar een tuin bijtoveren om te onderhouden, je kan wel op zoek gaan naar meer werk, maar je moet het uiteindelijk ook nog wel vinden.
Als je dan nieuw werkt vind, maar niet genoeg uren krijgt of niet genoeg geld, blijf je zoeken naar iets wat wel genoeg verdiend.

Misschien zoeken die meisjes ook niet genoeg en grijpen ze direct naar het "laagste" omdat ze daar "zeker" zijn dat ze veel geld verdienen?
Oud 18th November 2004, 00:47
Registered User

Ik zeg altijd... werk is er genoeg als ge maar zoekt.. (heb ik het over werk voor Jobstudenten e, zeker niet echte jobben voor de werkende mens )
Een jobstudent kan toch gewoon bij wijze van spreken in een aantal restaurants binne-springen en naar werk vragen? Ik denk niet dat het lang zal duren voor men een zaak vind die jouw wel kan gebruiken...

en....
Citaat:
Misschien zoeken die meisjes ook niet genoeg en grijpen ze direct naar het "laagste" omdat ze daar "zeker" zijn dat ze veel geld verdienen?

De meisjes zoeken idd dan niet goed genoeg en nemen dan de gemakkelijke weg... sry hoor maar vind ik zielig...
Oud 18th November 2004, 00:58
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19

In Amerika is dat systeem inderdaad prestatie-gerichter (maar wat is daar niet prestatie-gericht?), je krijgt daar pas een beurs als je hebt laten zien wat je waard bent. Die beurs betekent dan wel dat je zo goed als alles betaald krijgt. Er zijn trouwens verschillende soorten 'scholarships', maar de details ken ik daar ook niet van.

Maar daarom denk ik ook dat je die situaties daar zeker niet meer ziet dan hier... misschien in absolute cijfers wel, maar er zijn nu eenmaal meer studentes in Amerika. De reden waarom ik dat denk is omdat een studente dan ook kan beslissen om superhard te werken om een beurs te ontvangen, dan moet ze zelfs geen extra job aannemen om haar studies te betalen.

En kan het trouwens ook niet zo zijn dat de Vlaamse dames in kwestie simpelweg minder 'gêne' hebben om dat soort werk te doen? Kan het ook niet dat ze er zelf absoluut geen probleem mee hebben? We leven nu eenmaal niet meer in de tijd van de kuisheidsgordels... en als zij dit doen zonder zich er druk in te maken, dan zal ik de laatste zijn om hen erop te wijzen dat zoiets ethisch onverantwoord is.
Met citaat antwoorden
Oud 18th November 2004, 18:16
katleen's Avatar
katleen

Ik moet wel alles betalen en ik kan dat wel met vakantiewerk en weekendwerk! Maar ik heb dan wel heel de vakantie gewerkt.. Maar ge moet wel slim zijn hé.. Ik hoop dat iedereen begrijpt wat ik bedoel
Oud 18th November 2004, 18:55
judithgielens's Avatar
auti-juf

Citaat:
Orgineel gepost door katleen
Ik moet wel alles betalen en ik kan dat wel met vakantiewerk en weekendwerk! Maar ik heb dan wel heel de vakantie gewerkt.. Maar ge moet wel slim zijn hé.. Ik hoop dat iedereen begrijpt wat ik bedoel

het kan aan mij liggen hoor, maar eigenlijk begrijp ik het niet?
  • moet je slim zijn om veel geld te verdienen in de vakantie?(maar hoeveel mensen gaan er niet kuisen aan 9€/uur, heel slim moet je toch niet zijn om met ne bezem rond te lopen he?)
  • moet je slim zijn in de keuze van je vakantiejob?(kuisen en in den horeca werken verdient gewoon wel goed)
  • moet je slim zijn en ge geld niet in 1 klap uitgeven?(lijkt me heel logisch eigenlijk)
Oud 19th November 2004, 16:38
katleen's Avatar
katleen

nee, ge moet int zwart werken
Ne student moet sowieso ni veel afgeven maar hij mag ook maar een bepaald bedrag verdienen in de vakanties en in het weekend, wat ik persoonlijk bullshit vind.
In België moet ge rijk worden met zwartwerk! (en ook u studies betalen)
Natuurlijk moet ge ni alles int zwart doen hé.. Ik heb alleen in de grote vakantie ergens anders gewerkt, helemaal ni in de buurt..En als ge dat combineert met ingeschreven werk, dan gaat da wel
(ps: ik hoop dat de fiscus ni komt lezen)

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:58.