|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Journalist van Nederlandse PowNed krijgt klappen
Een verslaggever van de Nederlandse omroep PowNed heeft gisterenmiddag klappen gekregen van een medewerker van de Angolese ambassade in Den Haag. De journalist was een reportage aan het maken over foutparkerende diplomaten. De zaak veroorzaakt heel wat commotie in Nederland.
De verslaggever, Danny Ghosen, was een reportage aan het maken over diplomaten die ongestraft hun auto parkeren waar dat niet mag. Hij trok daarvoor naar de ambassade van Angola in Den Haag, waar hij al snel enkele foutgeparkeerde auto's zag staan. Toen hij de Angolese diplomaten daarover aansprak, ging het mis. Ghosen werd eerst weggeduwd door de ambassadeur zelf. Even later kreeg hij rake klappen van een medewerker van de ambassade. De reporter moest naar het ziekenhuis. Volgens Dominique Weesie, de directeur van PowNed, heeft Ghosen een gescheurde lip, een losse tand, een gekneusde kaak en een lichte hersenschudding overgehouden aan het incident. De man die Ghosen de klappen heeft gegeven, is geen diplomaat. Hij geniet dus geen diplomatieke bescherming. Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken zegt dan ook dat er geen gevolgen zijn voor de diplomatieke relatie tussen Angola en Nederland en dat het incident een zaak is voor de politie. Die is een onderzoek begonnen op basis van de aangifte van Ghosen, de getuigenverklaringen en het beeldmateriaal van het incident. PowNed-directeur Weesie is intussen door de Angolese ambassadeur uitgenodigd om te komen praten over de mishandeling. Weesie wil dat de man zijn excuses aanbiedt voor het incident. PowNed staat bekend om zijn opvallende en erg directe stijl, die ze zelf omschrijven als "hard, brutaal en kritisch". Bron: De Redactie, 21/11/2013 Mening: Dit kan uiteraard niet. Geweld is sowieso uit den boze, maar de journalisten van PowNed zijn toch wel redelijk berucht. Ik heb al beelden gezien van deze journalisten die achter mensen aan hollen die geen reactie willen geven. Je kan mensen toch niet verplichten om voor de camera te getuigen over het één of het ander? Ze blijven altijd aandringen, tot vervelens toe. Misschien hebben ze het wel zelf in de hand gewerkt, is het hun eigen verantwoordelijkheid dat ze geslagen zijn. Hoe dan ook is geweld fout, maar ik weet niet hoe ik zou reageren als deze journalisten voor mij staan... |