![]() |
|
|||
|
|||
Wij eten appels fout
"Het klokhuis is een mythe." Dat zegt gezondheidsjournalist James Hamblin van The Atlantic. De manier waarop de meesten van ons appels eten, is goed fout en zorgt voor tonnen overbodige afval, weet hij.
Het klokhuis zoals wij dat kennen, neemt tot dertig procent van de hele vrucht in beslag. En wij laten dat meestal door onze cirkelgewijze, horizontale appelverorbering op het einde over. Voor de VS alleen betekent dat jaarlijks een verlies van zo'n 13 miljard dollar aan gezond appelvlees. Want de kern van de appel is inderdaad eetbaar en zelfs gezond - behalve dan de pitjes die we beter uitspuwen. Dus opeten maar, de hele zwik! En wie zich vertikaal van onder naar boven aan de appel waagt, zal ook amper merken dat er überhaupt een klokhuis ís. Eigen mening: Dit artikel is toch iets om bij stil te staan, want ik eet mijn appel ook verkeerd en ik denk samen met mij een heel groot deel van de wereldbevolking. Als je dat allemaal samen telt dan kom je aan een heel grote verspilling van gezond appelvlees als je dat kan vermijden door die appel op de juist manier te eten dan is er niet zo een verspilling. Bron:http://www.hln.be/hln/nl/943/Consum...pels-fout.dhtml |