|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Brit krijgt levenslang wegens dood vermeende pedofiel
Lee James uit Brislington, een voorstad van Bristol, had slachtoffer Bijan Ebrahimi tegen het hoofd geschopt en sloeg hem tot hij bezweek. Daarna sleepte hij hem met een vriend tientallen meters over de straat alvorens hem in brand te steken. Al bij zijn aankomst in Groot-Brittannië in 2001 was veertiger Ebrahimi het voorwerp van spot en pesterijen in zijn wijk. "Hij voelde zich niet veilig en filmde zijn buren regelmatig om bewijsmateriaal te verzamelen van het vijandige gedrag", zo zei rechter Peregrine Simon. Drie dagen voor de dramatische gebeurtenis werd hij opgepakt door de politie omdat verschillende buren hadden geklaagd dat hij hun kinderen filmde. In zijn materiaal werd niets verdacht gevonden en hij werd snel vrijgelaten. "Maar sommige buren, aangemoedigd door overmatige alcoholconsumptie, bleven ervan overtuigd met een pedofiel te maken te hebben", zo zei de rechter nog. Tot op het punt dat Lee James, vader van drie kleine kinderen en eerder al veroordeeld voor huiselijk geweld, het recht in eigen handen nam. Met een levenslange celstraf als gevolg, waarvan achttien jaar effectief. De vriend die hem hielp om het lijk door de straat te slepen, kreeg vier jaar cel.
Bron: MSN nieuws Eigen mening: Ja hier is het verstand en morele waarden helaas ver te zoeken dat zoiets zo ver kan escaleren . Kan ik moeilijk begrijpen en dat er een vriend is die hem helpt ik denk ook dat er hier misschien meer gaande is als wat er in het artikel word vermeldt . Wat ik wel goed vind is dat er streng werd opgetreden en hij onmiddelijk de cel invliegt. |