|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
#1
|
|||
|
|||
‘Als pakkans maar hoog genoeg blijft bij uitschakelen traj
Vlaams mobiliteitsminister Hilde Crevits (CD&V) vindt het geen probleem dat de trajectcontrole op de E40 en de E17 soms wordt uitgeschakeld. ‘Zolang de pakkans maar hoog genoeg blijft’, klinkt het.
Gisteren raakte bekend dat de politie de snelheidscontroles op snelwegen geregeld uitschakelt, omdat de parketten de stortvloed aan pv’s niet aankunnen. Ook de trajectcontroles, een paradepaardje van minister Crevits, gaan soms uit. Op het kabinet-Crevits luidt het dat van bij het begin duidelijk was dat de trajectcontrole geen 24 uur op 24 zou draaien. ‘Belangrijker voor ons is dat de pakkans voldoende hoog is, zodat het rijgedrag effectief verandert en het aantal ongevallen daalt’, aldus woordvoerster Cybelle Buyck. ‘Belangrijk is dus wel dat alle pv’s verwerkt worden.’ In Gentbrugge, waar de trajectcontrole al het langst actief is, ziet het kabinet-Crevits in elk geval een positieve impact. ‘Het wegbeeld is er rustiger en het aantal ongevallen is er teruggedrongen’, luidt het nog. Op de E40 en de E17 zijn dit jaar al meer dan 100.000 auto’s betrapt. Eerst worden de vaststellingen door de federale politie behandeld. De niet-betaalde komen bij de parketten terecht. Bron: De Standaard http://www.standaard.be/cnt/dmf20131024_00807031 - Geraadpleegd op 24/10/2013 Mening Ik ben akkoord met Vlaams mobiliteitsminister Hilde Crevits wanneer ze zegt dat men de trajectcontroles soms beter uitschakelt. Dit wel op voorwaarde dat de pakkans hoog genoeg blijft. Dat is zeker belangrijk. Bestuurders weten niet wanneer deze trajectcontrole wordt uitgeschakeld. Ik hoop dat men dan gewoon altijd voorzichtig is. Nu is het aantal pv's zo hoog dat men ze niet meer kan volgen. Het is beter dat men het aantal pv's dan mindert en men ze allemaal kan verwerken. Natuurlijk is de voornaamste doelstelling dat men een voorzichtig rijgedrag aanneemt. Op die manier daalt het aantal ongevallen. Laatst aangepast door g*tte.jansen : 24th October 2013 om 12:02. |