|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Boze wegenwerkers: ‘Sluit snelweg volledig af tijdens werken’
De wegenwerkers zijn boos. Ze pikken het niet langer dat collega’s het slachtoffer worden van onvoorzichtige weggebruikers die de snelheidsbeperkingen nabij wegenwerken niet respecteren. ‘Snelwegen moeten voortaan volledig afgesloten worden’, klinkt het in Het Belang van Limburg.
De aanleiding van de straffe uitspraak is een ongeval vrijdagochtend, in het West-Vlaamse Moorsele. Drie wegenwerkers raakten gewond toen een automobilist de signalisatie negeerde en op de wegenwerken inreed. ‘Ondanks alle maatregelen blijven weggebruikers levensgevaarlijke toestanden creëren’, vertelt Bas van de Kreeke, voorzitter van de Limburgse wegenbouwers, in Het Belang van Limburg. ‘Het kan zo niet verder. Voortaan moeten autosnelwegen volledig afgesloten worden’, vindt hij. Ook de Confederatie Bouw Limburg is gewonnen voor het voorstel. ‘Zo kunnen de wegenwerken niet alleen veiliger, maar ook beter worden uitgevoerd’, steunen ze van de Kreeke. Het Agentschap Wegen en Verkeer is verrast en meent dat een dergelijk voorstel een gigantisch mobiliteitsprobleem zou creëren. ‘En toch is het realistisch’, reageert van de Kreeke. ‘In Nederland doen ze het ook, en worden automoblisiten via andere snelwegen omgeleid. Zo zouden bestuurders van Hasselt naar Antwerpen kunnen omrijden via Brussel’, klinkt het. Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131005_00776131 Mijn mening: Ik vind het heel erg dat er wegenwerkers vaak het slachtoffer worden van onoplettende chauffeurs. Het is dan ook belangrijk om snelheidsbeperkingen omtrent wegenwerken niet te negeren! Het alternatief dat men voorlegt in dit artikel vind ik onrealiseerbaar. De volledige snelweg afsluiten zou voor heel veel verkeersproblemen zorgen. Mensen raken gefrustreerd door de hele omleidingen die ze moeten volgen, zitten langer in de auto dan gewoonlijk en komen te laat op hun werk. Wanneer alle auto's dezelfde snelweg zouden moeten nemen, ontstaan er ook enorme files. |