|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Roberto Bellarosa: ‘Fier dat ik het zo ver gebracht heb’
Roberto Bellarosa is tevreden met de gedeelde 11de plaats die hij voor België behaalde in de finale van het Eurovisiesongfestival. ‘Ik heb aan al mijn critici getoond dat België wel degelijk zijn plaats heeft in een dergelijk evenement’, vindt de zanger van ‘Love Kills’.
‘Ik ben erg tevreden en fier dat ik België zo ver heb kunnen brengen in de finale. Men heeft mij onderschat na de nationale selectie’, verklaarde Bellarosa. ‘Zaterdagavond heb ik mijn beste prestatie neergezet en heb ik kunnen bewijzen dat ik, ondanks mijn jonge leeftijd, een dergelijke verantwoordelijkheid aankon.’ Bellarosa had naar eigen zeggen geen last van zenuwen in de finale. ‘De druk was enorm. Maar ik heb me goed geamuseerd voor de 15.000 aanwezigen in Malmö en de miljoenen televisiekijkers.’ De Belgische zanger noemde Denemarken de verdiende winnaar: ‘Ik ben erg tevreden voor Emmelie (de Forest, de zangeres van de Deense inzending 'Only Teardrops'). Het is een sympathiek meisje. Haar overwinning is welverdiend.’ Bellarosa landt morgen weer in België, waar zijn vliegtuig om 16.40 uur arriveert in Zaventem. ‘Ik ga uitrusten en nieuwe liedjes schrijven. ‘Love Kills’ maakt nu deel uit van mijn leven. Ik hoop het nu te delen met het publiek dat me erg aangemoedigd heeft.’ gevonden op:http://www.standaard.be/cnt/DMF20130519_00588231 mening: Hij had super harde concurentie in de wedstijd. Het was een wonder dat hij de halve finale had gehaald. Denemarken heeft verdiend gewonnen, het lied was geschreven voor de wedstrijd te winnen, dat was klaar en duidelijk. Roberto heef het niet slecht gedaan. Hij is 12de van de 25 deelnemers, niet slecht voor een waalse inzending. Met de bikkel harde concurentie heef thij het super gedaan! |
|
|||
|
|||
Het is leuk om te zien dat het niveau van Eurovisiesongfestival eindelijk terug omhoog aan het gaan is. Meer landen sturen terug kwaliteit in plaats van een belachelijke show. Uiteindelijk draait het toch om de muziek? Maar dat is al heel lang niet meer het doel en dat vind ik jammer! Ik denk dat we inderdaad kunnen spreken van een terechte winnaar en België heeft het niet slecht gedaan.
|