|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Diesel en benzine worden goedkoper
De maximumprijzen voor diesel en benzine gaan vanaf zaterdag omlaag, zo blijkt uit een mededeling van de federale overheidsdienst Economie. De dieselprijs gaat opnieuw onder 1,5 euro per liter.
Een liter diesel zal maximaal 1,494 euro mogen kosten, een daling met 1,8 eurocent. Superbenzine 95 en superbenzine 98 zullen respectievelijk 2,2 en 2,3 eurocent goedkoper worden, en maximaal 1,639 en 1,681 euro per liter mogen kosten. De maximumprijs voor de klassieke stookolie blijft voorlopig onveranderd, stookolie extra (met een lager zwavelgehalte) wordt een klein beetje goedkoper. Daardoor zal de 'gewone' stookolie een tikkeltje duurder zijn dan de stookolie extra: 0,8747 euro tegen 0,8743 euro per liter bij een bestelling van meer dan 2.000 liter. "Dat komt weinig voor", zegt Johan Mattart van Brafco, de Belgische federatie van brandstofhandelaars. Reden is dat de prijs van stookolie extra de notering van diesel volgt en de drempels voor een prijswijziging van de klassieke stookolie net niet overschreden werden. Bron: http://www.gva.be/nieuws/economie/aid1315415/diesel-en-benzine-worden-goedkoper.aspx Mening: Mijn mening hierover is natuurlijk zeer positief omdat ik zelf ook met de auto rijdt en dit na een tijd niet meer 'goedkoop' blijft. De naft dat erin gaat moet ik meestal zelf betalen, dus voor mij is een artikel als deze zeker positief om te lezen. Natuurlijk is het minder om te lezen, dat de stookolie onverantwoord duur blijft. De mensen die nu een kachel hebben en dergelijke die zien nu behoorlijk dan af door de dure prijzen. De koude zit niet mee, dus moeten ze meer stoken en zo is de tank ook snel leeg. De prijzen zouden nu beter ook een daling doen, want anders blijf het onbetaalbaar voor sommige mensen. In de kou zitten is niet de oplossing en het zou betaalbaar moeten blijven. Als deze onverantwoord blijven, dan kunnen de mensen het niet meer na een tijd betalen. We mogen niet vergeten dat het crisis blijft en dat het voor sommige onbetaalbaar kan worden. Zelf zou ik ook niet graag in de kou zitten in deze dagen. Maar een daling van de diesel en benzine is zeker en vast al een begin.