actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th December 2012, 18:39
jorina jorina is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Itegem
Posts: 149
Merchtem houdt op 16 december stille optocht tegen zinloos geweld

Merchtem houdt op 16 december stille optocht tegen zinloos geweld



MERCHTEM - Merchtem organiseert op zondag 16 december een stille optocht tegen zinloos geweld. Aanleiding is het feit dat dit weekend twee mensen in de Vlaams-Brabantse gemeente gewond geraakten toen ze aan de Dendermondsestraat werden aangevallen door twee mannen met een baseballknuppel.

Het initiatief voor de manifestatie, die om 15.00 uur aan de kerk van Merchtem vertrekt, gaat uit van de parochie maar krijgt de volle steun van het gemeentebestuur.

“We gaan alle Merchtemse verenigingen aanschrijven om deel te nemen aan deze stille optocht. Bedoeling is duidelijk te maken dat dergelijk geweld niet getolereerd kan worden in onze samenleving en wat mij betreft ook om het gerecht aan te porren de daders, indien ze kunnen gevat worden, hiervoor zwaar te straffen”, aldus Eddie De Block (Open Vld), burgemeester van Merchtem.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...121210_00397574
Eigen mening: Op zich heb ik niets tegen stille optochten, maar ik vraag me altijd af, wat haalt het uit? Als het in dit geval ook de bedoeling heeft om het gerecht aan te sporen om de daders op te pakken en ze zwaar te straffen, dan begrijp ik het nog en hoop ik ook dat het effectief effect gaat hebben. Maar een optoch om duidelijk te maken dat dergelijk gewqelt niet getolereerd wordt lijkt misschien een mooie boodschap en is het ook, maar komt die ook aan bij de mensen waarbij het moet aankomen? Mensen die al zinloos geweld gepleegt gaan hebben, zie ik niet meteen denken "oei, er komt een stille optocht, nu zal ik maar stoppen met mijn geweld". Als je al logsich redeneert en een beetje een moraal hebt, pleeg je in de eerste plaats geen zinloos geweld. Mensen die dit wil doen kan je heus niet op hun gemoed laten inspelen, want de kans is groot dat ze dit niet hebben. Ik begrijp waarom mensen zich aansluiten bij een stille optocht en de boodschap willen verspreiden, maar misschien moeten we stilaan beginnen nadenken over andere initiatieven die we kunnen ondernemen om de boodschap wel over te brengen bij de mensen waarbij het moet overkomen. Het is niet gemakkelijk om tot zo'n initiatief te komen, maar als we hier over nadenken gaan we misschien meer bereiken dan een optocht die het zinloos geweld waarschijnlijk toch niet gaat stoppen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.