actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 7th December 2012, 23:49
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User

Filip Dewinter over homoseksualiteit

http://www.youtube.com/watch?v=U7fOEvs8c4M

In mijn zoektocht naar een aantal bronnen voor mijn onderzoeksproject kwam ik uit op bovenstaand filmpje van ongeveer twee jaar geleden, begin 2011. Ik was verbaasd en tegelijkertijd zo kwaad toen ik het filmpje zag. Ik snap niet dat deze man zoiets openlijk durft te zeggen en daar ook nog applaus voor krijgt. Waar haalt deze man het verstand vandaan om dit te zeggen zonder nadenken? Ik denk dan meteen aan de psychologische en emotionele gevolgen die dergelijke uitspraken hebben op jongeren met een identiteitscrisis. Dit lijkt misschien een vreemde gedachtenkronkel, maar jongeren krijgen dit te horen. Zij vormen het idee dat de leiders van ons land homoseksualiteit afkeuren bovenop preventie van Aids als typische ziekte binnen de holebi-cultuur. Dit kan in sommige gevallen leiden tot zware depressies en zelfmoorden omdat deze jongeren zich niet kunnen tonen zoals ze zijn en omdat ze zichzelf ook niet kunnen aanvaarden. Als leraar en als individuele persoonlijkheid verzet ik mij hier ook absoluut tegen deze vorm van discriminatie en zelfs een schending van de mensenrechten! Ik wil mijn eigen leerlingen dan ook meegeven dat het absoluut geen probleem is om 'anders' te zijn, op welke manier dan ook (geslacht, aard, karakter, huidskleur, afkomst, ras, politieke overtuigingen, religieuze opvattingen, ...). Diversiteit is net heel belangrijk in onze samenleving en Filip Dewinter breekt dit even met één statement af! Gelukkig volgt niet iedereen zijn mening!
Met citaat antwoorden
Oud 8th December 2012, 01:02
nic.andriessen nic.andriessen is offline
Registered User

Het forum waar je zo'n reacties plaats zegt al genoeg. Ik denk dat zo'n meningen inderdaad tot de marge van het nieuws behoren! Het provocerende taalgebruik, wil alleen maar negatieve reacties uitlokken. Negatieve aandacht, is ook aandacht, redeneert men bij het Vlaams Belang, hoewel de peilingen maar achteruit blijven donderen .
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:58.