|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Ruim 1.000 ton zout preventief gestrooid
Ruim 1.000 ton zout preventief gestrooid
De strooidiensten hebben afgelopen nacht ruim 1.000 ton preventief gestrooid om gladheid te voorkomen. Toch blijft het uitkijken voor ijzel, vooral op bruggen en verkeerswisselaars, want winterse buien kunnen de zoutlaag wegspoelen. Vanaf 6u vanmorgen is het in het westen van het land beginnen te sneeuwen. Die winterse neerslag trekt geleidelijk over het land en kan de ochtendspits bemoeilijken. De sneeuw of smeltende sneeuw kan het strooizout wegspoelen en kan aanvriezen op een bevroren wegdek. De strooidiensten blijven paraat en zullen indien nodig weer uitrijden. De verkeersproblemen vallen rond 7u vanmorgen al bij al goed mee. "Het is iets drukker dan anders op een maandagochtend", aldus Bart Suy, VRT-verkeersanker. "Heel wat mensen hebben onze raad goed opgevolgd en zijn vroeger naar hun werk vertrokken." Afgelopen nacht is de aansluiting van de E34 op de ring rond Antwerpen in de richting van de Kennedytunnel een tijdje afgesloten geweest. De politie oordeelde dat het té glad was. Intussen is er gestrooid en is de weg er opnieuw vrij. bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu...203_ijsensneeuw, 3 december 2012 eigen mening: Ik vind het zeer positief dat men al zo vroeg begint met preventief strooien. Er kan zoveel gebeuren op gladde wegen, en zeker wanneer het zo druk is op de weg als 's morgens. Zelf heb ik gelukkig nog geen accident meegemaakt op gladde wegen, maar ik ken wel mensen die dit wel hebben meegemaakt. Verschrikkelijk lijkt mij het, ook omdat je als bestuurder bijna niets meer kan doen, wanneer je begint te slippen. Het feit dat men er dan nu al iets aan probeert te doen, is dan ook goed. Ook het feit dat de politie gisteren al een deel van de ring afsloot wegens te glad, vind ik positief. Dat is ook een preventie, en één die echt wel iets zal uithalen. Ik denk dat deze maatregelen al heel wat leed kunnen vermijden, al vrees ik dat er toch nog ongevallen zullen blijven gebeuren. Maar alles wat vermeden kan worden, moeten we dan ook proberen effectief te vermijden. |