actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 10th October 2012, 22:28
J*ll.Verboven J*ll.Verboven is offline
Registered User

De wereld draait door: LuckyTV

De wereld draait door: LuckyTV

tv-tips Ned 3 | woensdag 10 oktober | 01u15, door (nj)

Zouden we u heel even in uw drukke bezigheden mogen storen om u ‘één van de grootste humoristen van deze tijd’ (copyright: H. Teeuwen) voor te stellen? Sander van de Pavert, beter bekend onder het pseudoniem LuckyTV, is de man die in zijn eentje de zelden minder dan hilarische knip- en plakfilmpjes levert waarmee ‘De wereld draait door’ dagelijks wordt afgesloten (yep, u zou dringend eens moeten kijken), en hij hangt nú aan de lijn.

Sander van de Pavert (vanuit zijn homestudio in Den Haag) «Hallo, met Sander?»

HUMO Hallo Sander, Humo hier.

van de Pavert «Ha, Humo! Je belt gelegen, want mijn dagtaak zit er net op: ik heb juist een filmpje afgewerkt en doorgemaild over prins Willem-Alexander die een setje kinderpostzegels koopt aan de deur van z’n landhuis.

»Normaal gesproken ben ik wel wat vroeger klaar, maar omdat er vandaag niet echt veel gebeurd is in de wereld was het nogal een moeizame dag. ’t Was pas laat na de middag dat die beelden van de kroonprins langskwamen in het Journaal - ik dacht: ‘Hier kan ik wat mee doen,’ dus ik heb mezelf gelijk aan het monteren gezet.»

HUMO De leden van het Nederlandse koningshuis zijn in jouw filmpjes wel vaker het doelwit: zo herinner ik me die keer dat je een spiernaakte koningin Beatrix opvoerde.

van de Pavert «Ja, dat was in het kader van een staatsbezoek aan Papoea-Nieuw-Guinea - zoals je weet past onze koningin haar outfit weleens aan de lokale kledingsvoorschriften aan, dus vandaar. De kroonprins droeg in dat filmpje trouwens een traditionele peniskoker, een zogeheten holim.»

HUMO Ik kan me niet voorstellen dat je de volgende ochtend géén stortvloed van boze reacties in je mailbox aantrof.

van de Pavert «Ja, maar dat is altijd het geval wanneer ik iets over het koningshuis doe: blijkbaar zijn er nog steeds heel veel mensen die daar echt niet mee kunnen lachen. Ik denk trouwens dat ik nog nooit een filmpje heb gemaakt waar niet minstens één persoon aanstoot aan nam.

»Het grappige is dat in negen van de tien boze mails die ik ontvang het woord ‘smakeloos’ wordt gebruikt (lacht). Sinds ik daar achter ben, heb ik een filter ingesteld voor e-mails met dat woord in subject: die gaan allemaal een speciale map in, zodat ik ze later nog eens rustig kan teruglezen. Lachen!»

HUMO Eén voorbeeldje?

van de Pavert «Vorig jaar had ik naar aanleiding van dat geouwehoer in Griekenland een nieuwe tekst gemaakt op ‘Rock Me Amadeus’ van Bolland & Bolland: ‘Fuck You Papandreou’. Dat filmpje werd tot mijn vreugde een internationaal succes, met als gevolg dat ik een heleboel mailtjes van woedende Grieken kreeg, en zelfs een officiële brief van de Griekse ambassadeur in Nederland, met het vriendelijke doch dwingende verzoek om het filmpje van het internet te verwijderen (lacht). Wat ik niet gedaan heb, overigens.

»Maar misschien wel de allergrappigste reactie kreeg ik ten tijde van die uitgebarsten vulkaan in IJsland, de Eyjafjadinges, en de grote aswolk die er het gevolg van was. Ik had toen een nieuwsverlaggever van RTL opgevoerd die ik bloedserieus liet uitleggen dat het einde van de wereld nabij was: een gigantische vuurzee zou binnen enkele uren al het leven op aarde wegvagen, en de aarde zelf zou als een verkoolde, levenloze bal achterblijven.

»De dag erop hebben ze bij de Vara een mailtje gekregen van een mevrouw die vroeg of men in het vervolg toch niet beter twee keer nadacht voordat ze zoiets zouden uitzenden: ze was zich half dood geschrokken.

»Tja, daar doe je het toch allemaal voor, hé?»

Bekijk: 'Fuck You Papandreou'
http://www.luckymedia.nl/luckytv/20...you-papandreou/

Bron: http://www.humo.be/tv-tips/176005/d...it-door-luckytv

Mening: Dit artikel zou ook onder de noemer "boecht" kunnen worden bestempelt. Toch vond ik dat het hier ook wel paste. Het programma "De wereld draait door" heeft dan wel zijn eigen kijk op de actualiteit maar wil dat zeggen dat dat verkeerd is? Volgens mij helemaal niet. Als ik goed ben geïnformeerd, won LuckyTV zelfs een televisieprijs. En als ik eerlijk moet zijn, volg ik liever op zo'n manier de actualiteit dan op de traditionele manier.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:26.