![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Oekraïne neemt omstreden homowet aan
Het parlement van Oekraïne heeft een omstreden wet aangenomen die 'propaganda' voor homoseksualiteit verbiedt. Media mogen niet meer over homoseksualiteit berichten, en mensen die de wet overtreden riskeren tot vijf jaar cel.
De wet leidde internationaal tot kritiek, en ook in Oekraïne zelf waren er vrij beperkte protesten. In juli protesteerde een handjevol mensen voor het parlementsgebouw in Kiev tegen de wet. Volgens het parlement werkt homopropaganda verspreiding van hiv, het virus dat aids kan veroorzaken, in de kaart. Daarnaast brengt ze traditionele familiewaarden in gevaar. Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...mowet-aan.dhtml -------------------------------------------------------------------------- Liefde is naar mijn mening één van de belangrijkste en vooral mooiste dingen op aarde. Daarom vind ik het ook zo droef en frustrerend dat in bepaalde landen homoseksualiteit nog altijd als een soort ziekte wordt gezien. Misschien hebben sommigen het niet door, maar homoseksualiteit is ook liefde! Ik vind dat iedereen het recht moet krijgen om een partner te kiezen of dat nu een man of een vrouw is. Ook hier in België bestaat er nog zoiets belachelijk als homohaat en dat is gewoon vreselijk. Het is tijd dat in deze maatschappij waar het individu zo belangrijk is er ook respect komt voor mensen die voor het andere geslacht vallen. |