|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Verdwenen koppeltje is weer terecht
Verdwenen koppeltje is weer terecht
zondag 23 september 2012, 18u29 Bron: belga, eigen berichtgeving Auteur: mtm, phu SCHOTEN - De sinds dinsdag vermiste Lester Suls (16) en Margot Sluyts (14) uit Schoten hebben van zich laten horen. Dat meldt Child Focus. Het tienerkoppeltje heeft via het internet contact opgenomen met hun ouders. Ze zijn gezond en bevinden zich in het buitenland. Lester en Margot vertrokken dinsdag uit Schoten met een tent, twee slaapzakken en een rugzak. Het dolverliefde koppeltje liet enkel een afscheidsbriefje na waarin ze aangeven pas binnen enkele jaren terug te komen. 'Ouders, maak jullie geen zorgen, we vertrekken goed voorbereid op reis naar het zuiden. We willen een nieuw leven beginnen, we gaan op zoek naar het geluk', schreef Suls. Nu hebben de twee contact opgenomen met hun ouders. 'Ze zeiden onder de indruk te zijn van alle boodschappen van solidariteit', zeggen hun ouders. Over de exacte locatie van het koppel is geen zekerheid. De ouders willen er ook niet over communiceren. De ouders danken de politie en iedereen die meegezocht heeft. Child Focus zal de zaak verder opvolgen, in samenwerking met de politie. Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20120923_083 Ik voelde me eigenlijk heel ongerust over deze verdwijning. Het klinkt misschien vreemd, maar direct krijg ik vreemde gevoelens en ideeën over een nieuw tienerdrama dat zich zou gaan afspelen in onze gewesten. Zeker gezien de huidige berichten in de media rond al die pedofilie, Dutroux, Martin, ... Toen bleek het om een verliefd koppeltje te gaan dat de wereld intrekt in hun zoektocht naar geluk. Ergens voelde ik me al wat geruster op dat vlak, maar toen namen andere vragen de bovenhand. Wat bezielt dit koppel, van amper veertien en zestien jaar, om zomaar de wereld in te trekken op zoek naar geluk? Wat drijft hen? Wat denken ze te bereiken? Ik was wel een beetje geschokt dat zijn hun leven op het spel zetten voor deze beslissing. Het is niet makkelijk om je omgeving, je school, je vrienden en je ouders achter te laten om met iemand op stap te gaan die je graag ziet. Voor een relatie is het de ultieme test om op vakantie te gaan, omdat je dan ook 24h met elkaar samen leeft. Ik vraag me dan ook af of ouders, vrienden, leerkrachten, ... nooit iets hebben opgemerkt bij dit koppel of deze twee individuele jongeren? Het kan toch niet zijn dat zij dit al die tijd zomaar verzwegen hebben voor hun omgeving? Deze stap gaat volgens mij gepaard met heel wat twijfels en angstgevoelens. In elk geval hoop ik dat het hen goed afgaat en dat ze veilig en wel terugkeren (wanneer dat ook mag zijn). Al zal ik natuurlijk, net zoals de ouders, met heel wat vragen (blijven) zitten omtrent de beweegreden en motieven voor deze actie. Dat is ook iets wat mij enorm interesseert, hoe mensen denken en redeneren/handelen! Ik blijf het in elk geval zo goed mogelijk volgen! |
|
|||
|
|||
Verdwenen tienerkoppel opnieuw verenigd met ouders
Verdwenen tienerkoppel opnieuw verenigd met ouders
Woensdag 26 september 2012, 16u56 Belga Auteur: kidr SCHOTEN - De twee verdwenen tieners uit Schoten zijn opnieuw verenigd met hun ouders. Ze bevinden zich in het Duitse Haren, aan de Duits-Nederlandse grens. Dat meldt Child Focus woensdagmiddag. Lester en Margot zijn gezond en wel. Het verliefde duo uit Schoten werd dinsdagmiddag eerst gezien in Emmen, in het noorden van Nederland. De twee probeerden er geld af te halen in een kiosk bij het station. Dat zouden ze de dag ervoor ook al gedaan hebben in Apeldoorn. Een getuige in Emmen meldde bij de politie dat de twee liftend naar Duitsland willen. De getuige had gelijk, want later op de dag werden ze gezien in het Duitse Haren. Daar werden ze woensdagnamiddag herenigd met hun familie. Contact via Facebook Afgelopen weekend raakte bekend dat Lester en Margot vanuit het buitenland contact hebben opgenomen met hun ouders. Dat gebeurde via Facebook. Het tienerkoppeltje is gezond en wel, zo liet Child Focus weten. Lester en Margot vertrokken op 18 september uit Schoten met een tent, twee slaapzakken en een rugzak. De ouders vonden een briefje waarin ze schreven samen te zijn vertrokken naar het zuiden. De twee waren al acht maanden een koppel en in die tijd waren ze onafscheidelijk geworden. Ze namen contact op met hun ouders, nadat ze op internet gezien hadden hoeveel commotie hun verdwijning had veroorzaakt. Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...120926_00312122 Eind goed, al goed! Dat was het eerste dat in mij opkwam toen ik het artikel in de krant zag staan. Het verliefde koppel is uiteindelijk toch met de ouders herenigd. Wel vreemd hoe ze reageerden op de al commotie rond hun verdwijning! Het gaat inderdaad om een zeer jong koppel, maar tegenwoordig zou je moeten weten dat een kinderen en/of jongeren die verdwijnen een heel gevoelig onderwerp zijn in de huidige maatschappij! Ik stel mezelf ook meteen de kritische vraag of bedenking hoe het nu verder moet met het koppel en hoe de relatie met de ouders gaat evolueren? Hoe je het ook draait of keert, er moet toch iets gebroken zijn wat betreft vertrouwen in deze relatie tussen ouders en jongeren? Wat de plannen van de jongeren ook worden, niets zal ooit nog hetzelfde zijn. Ik vrees er zelfs voor dat de ouders wel eens negatief kunnen reageren en optreden eens de schok voorbij is en dat dit de relatie van de twee verliefde pubers heel zwaar kan testen! Het is misschien allemaal een beetje overdreven in de media, want dit is natuurlijk weer pure sensatie! Toch vind ik het wel belangrijk om hier even bij stil te staan, het gaat natuurlijk om kinderen/jongeren die proberen hun eigen plekje in de samenleving/maatschappij te zoeken. Ik stel mezelf, als toekomstig leerkracht, wel meteen de vraag waar dan die grens moet getrokken worden tussen wat kan en niet kan om jezelf te ontdekken? |