![]() |
|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Obesitas wordt probleem van alle landen
Obesitas wordt probleem van alle landen
Tegenover 925 miljoen ondervoede mensen telt onze planeet vandaag zeker 1,3 miljard zwaarlijvigen. Zelfs in de derde wereld wordt obesitas een steeds groter probleem. Tegen 2030 zullen jaarlijks liefst 5,1 miljoen mensen jonger dan 60 jaar sterven aan de gevolgen van zwaarlijvigheid. Met die onthutsende conclusie roept de Belgische VN-rapporteur Olivier De Schutter nationale regeringen op om eindelijk werk te maken van gezonde voeding voor iedereen. Het hduidige systeem van de voedingsindustrie, waardoor vet en suiker gepromoot worden, maakt mensen ziek. Bron: HLN van woensdag 7 maart 2012 Mening: Zoals ik reeds vermelde in mijn post van 4 februari 2012 zou men gezonde producten goedkoper moeten maken en ongezonde producten duurder. Van Coca-Cola weet je sowieso dat er veel suiker in zit en dat het niet gezond is op lange termijn. Maar er zijn ook veel producten waar verborgen suikers in zitten. Vb. yoghurt met fruit en 0% vetgehalte. Jawel 0% vetgehalte maar over de suikers spreekt men niet. Suiker werkt ook verslavend, net zoals sigaretten en alcohol. Wel in mindere mate, maar het kan dan weer leiden tot overgewicht met alle gevolgen vandien. Ik was enorm verbaasd dat men in een land als Mexico gemakkelijker Coca-Cola vindt dan drinkbaar water. Ik vind het ook schrijnend dat er 925 miljoen mensen ondervoed zijn tegenover 1,3 miljard met overgewicht. Het is toch niet eerlijk verdeeld op deze wereld vind je niet? |