actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 4th December 2011, 20:59
mamaInge mamaInge is offline
Registered User

Dierenbeul laat jonge kat opeten door python

In Groot-Brittannië heeft een dierenbeul een kat, vermoedelijk niet ouder dan vier maanden, laten opeten door een python. De persoon in kwestie filmde alles en zette de beelden op het internet. Maar intussen werd het filmpje verwijderd.
De kat werd op een bed gelegd terwijl de slang half verscholen onder een kussen lag. Daarna besprong de slang de kat om het vervolgens in een dodelijke wurggreep te houden. Uiteindelijk at de slang de kat op.
'Dit zijn daden van een sadist', zei een woordvoerder van de dierenbescherming. 'Er is geen enkel excuus om een levende kat te laten opeten door een python.'
Bron: De Standaard.be

Mijn mening: Ik heb geen probleem met het feit dat je uw 'huisdieren' moet voederen met andere kleinere dieren maar doe dat dan met dode dieren zoals bijvoorbeeld dode muizen of ratten. Jonge katjes ten prooi leggen en dit dan nog filmen is pure dierenmishandeling. Sommige mensen moeten de term 'huisdier' toch nog eens opzoeken in het woordenboek maar ik denk dat een python daar niet bij hoort.
Met citaat antwoorden
Oud 4th December 2011, 21:05
EvelienE EvelienE is offline
Registered User

Dat je een slang in huis pakt, tot daar aan toe, ieder zijn favoriete huisdiertje ( al vind ik slangen GEEN huisdier maar daar kunnen we ook over discussiëren ) maar dat je dit moet filmen en op internet gooien???? Het idee dat zo'n beest een kuikentje of een rat eet vind ik al gruwelijk, maar een kat? Hoe ziek kunnen mensen zijn door dit te doen + op internet te zetten? Voor mij mag deze man zeker en vast zijn welverdiende straf krijgen.

P.S. Pssst, mamaInge ;-) Je artikel gaat over Groot-Brittannië maar staat bij België ;-)
Met citaat antwoorden
Oud 5th December 2011, 16:19
Evelien.Van.Lieshout Evelien.Van.Lieshout is offline
Registered User

Het artikel schokt me enorm. Je kan het bij 'in de marge van het nieuws plaatsen' (zoals ons mamaInge deed), maar eigenlijk vind ik dit artikel toch beter passen bij 'cultureel-maatschappelijk'. Dit klinkt misschien vreemd in de oren, maar het is toch vooral een maatschappelijk probleem. Mensen die tot zoiets sadistisch in staat zijn, zijn misschien wel psychopaten. Als je zoiets kan doen, zonder enig gevoel, dan is er iets serieus mis met deze persoon. Psychopaten oefenen ook meestal eerst op dieren, alvorens ze het op mensen gaan uitproberen. Deze persoon is ook enorm wreed bezig. De slang kan er niets aan doen dat hij/zij de kat opeet, dat is de natuur, maar deze man heeft ervoor gezorgd dat de slang het zou kunnen doen. De man is zo ziek geweest om het dan ook nog eens te filmen. Hij kickt hier wel degelijk op. Ik wil me niet afvragen waartoe hij nog allemaal in staat zou kunnen zijn! Deze persoon moeten ze uit de maatschappij halen, want ooit zullen zijn perverte fantasieën, volgens mij, veel verder gaan...
Met citaat antwoorden
Oud 11th December 2011, 14:55
Melissa Van Ostaeyen Melissa Van Ostaeyen is offline
Registered User

Mensen die zulke gevaarlijke dieren in huis nemen zouden sowieso al beter in de gaten moeten worden gehouden door één of andere wetgeving. Wurgslangen kunnen ook een gevaar vormen voor bijvoorbeeld de kleine hond van de buren, of de baby die daar ergens in een wiegje ligt, moest zo'n beest ontsnappen. Een gewetenloze sadist die dan nog het lef heeft om een jonge kat aan zo'n beest te voeren zou een levenslang verbod moeten krijgen op het houden van eender welk huisdier in het algemeen. Als hij één dier kwaad heeft gedaan is hij perfect in staat om dat opnieuw te doen, zeker als hij een sensatiebeluste kwal (sorry voor de woordkeuze) is die zulke filmpjes op het internet plaatst.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:44.