|
|||
|
|||
schuren bij jongeren
Verboden te 'schuren' op dansvloer in tienerdisco
Omdat seksueel getint dansen in de Nederlandse tienerdisco Alcazar de spuigaten uitliep, heeft de discotheek uit Putteshoek bij Rotterdam beslist 'het schuren' op de dansvloer te verbieden. Tijdens die pikante dansjes worden de geslachtsdelen van de jogne dansers tegen elkaar aan gewreven. Volgens de uitbaters van de discotheek gaan de feestende tieners (12 tot 15 jaar) daarin veel te ver, want jongens trekken een condoom over hun geslacht en komen klaar tijdens het 'schuren'. Dat meldt AD.nl. "Meisjes klaagden bij de security dat zij tijdens het dansen seksueel betast werden," zegt eigenaar Leen Streefkerk tegen het AD. "Daarna merkten we dat de condoomautomaten in het toilet na de feesten nagenoeg leeg waren. Jongens doen een condoom om en gaan dan zo hard tegen de meisjes aanschuren, dat zij klaarkomen in hun broek. We hebben het daarom direct verboden." Meteen buiten Wie tegen dat verbod ingaat, wordt er direct uitgezet. "Onze veiligheidsmensen houden het scherp in de gaten. Wij willen een correcte disco zijn. Tijdens de speciale feesten voor tieners mag er daarom ook niet worden gerookt en wordt er geen alcohol geschonken. Dit gaat veel te ver. Ik sta zelf nog steeds perplex dat kinderen tussen de 12 en 15 dit willen doen." Het Laatste Nieuws 22/11/2011 Mening: Ik vind persoonlijk dat deze maatregel een beetje overdreven is. Jongeren ‘schuren’ op bijna elk evenement. Het is uiteindelijk maar een klein percentage van de jongeren dat hier echt bijbedoelingen bij heeft. Ik kan er wel inkomen dat jongens worden buitengezet wanneer ze meisjes lastigvallen, dit is terecht. Maar om echt een verbod op te stellen over het ‘schuren’, daar gaan de uitbaters van de tienerdisco enkel klanten mee verliezen. De meeste jongeren bezien het ‘schuren’ gewoon als een nieuwe vorm van dansen. Er werd vroeger toch ook geen verbod opgelegd op een ‘slow’. Hierbij komen twee mensen uiteindelijk ook dicht en soms intiem bij elkaar. Er zijn al genoeg regels waaraan men zich moet houden, dus ik vind niet dat er steeds meer (onnuttige) regels moeten verzonnen worden. |
|
|||
|
|||
De eigenaar van de dancing mag zelf de regels bepalen, is hij er niet mee gediend kan hij het verbieden. Wat hij hier ook gedaan heeft, als je niet akkoord bent met deze regeling kom je gewoon niet meer. Lijkt me redelijk. Mijn mening: dans zoveel je wilt, zodra Meisjes klagen bij de security dat zij tijdens het dansen seksueel betast worden is er echter wel rede tot buitenzetten van desbetreffende “danser”.
|