actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 16th November 2011, 17:02
Peter.Van.Loock Peter.Van.Loock is offline
Registered User

Post Alleen nog zelfdovende sigaretten in de EU

Vanaf donderdag mogen in de Europese Unie alleen nog zelfdovende sigaretten verkocht worden. Brandende sigaretten veroorzaken jaarlijks naar schatting ruim dertigduizend branden.

De invoering van zelfdovende sigaretten zou elk jaar vijfhonderd mensen het leven redden. Zelfdovende sigaretten hebben twee ringen van dikker papier, waardoor de lucht-, en dus ook de zuurstoftoevoer, naar de tabak wordt beperkt.

In Finland heeft het gebruik van zelfdovende sigaretten het aantal dodelijke slachtoffers van sigarettenbranden met 43 procent doen dalen.

VRT - Deredactie.be di 15/11/2011 - 07:19
(Bron)

Een mooi voorbeeld van een nuttige Europese wetgeving, waarvan ik nu al overtuigd ben dat deze inderdaad veel nutteloos leed kan en zal voorkomen.
Met citaat antwoorden
Oud 16th November 2011, 17:31
Willem.Van.den.Broeck Willem.Van.den.Broeck is offline
Registered User

Dit is een geweldig voorbeeld van een goede, Europese wetgeving.
Dit zal het aantal slachtoffers van sigarettenbrande drastich dalen, waardoor er minder mensen doodgaan.
Ik vind het echt wel goed, sinds in Finland al het aantal dodelijke slachtoffers met 43 procent gedalen is. Wat echt wel een zeer positief gegeven is.
Met citaat antwoorden
Oud 23rd November 2011, 00:31
Olivier.Wuyts Olivier.Wuyts is offline
Registered User

Dit vind ik een geweldig initiatief. Ik vind het eerst en vooral geweldig dat deze soort sigaret uitgevonden is. Ten tweede vind ik het geweldig dat de Europese Unie deze soort sigaret verplicht. Als dit niet het geval was denk ik dat er niet zoveel mensen gaan zijn die deze sigaret gaat gebruiken. Ik ken persoonlijk iemand die met zijn sigaret in slaap is gevallen in zijn bed waardoor hij redelijk wat brandwonden opliep. Daardoor vind ik deze sigaret een ware revolutie omdat het zaken zoals dit sterk kan verminderen. Een nadeel volgens mij is dat deze sigaret minder goed gaat zijn voor het milieu aangezien het gevaar op brandstichting veel minder is waardoor er meer mensen hun sigarettenpeuk op de grond gaan gooien.
Met citaat antwoorden
Oud 24th November 2011, 12:45
Ingeborg.Pecqueur Ingeborg.Pecqueur is offline
Registered User

Zelf dovende sigaret

Ik vind het net als de meeste wel een goed initiatief. Ik denk wel dat twee van die bandjes te weinig kan zijn. Als men net voorbij een bandje is geweest en dan de sigaret in een droog veld gooit is er nog een redelijke kans dat deze een brand veroorzaakt. Deze twee bandjes zijn goed als je juist voor één van deze bandjes je sigaret weggooit. Ik denk wel dat er ook nog een voordeel is voor rokers zelf. Als hun sigaret automatisch dooft dan kunnen ze deze ook terug gebruiken. Voor deze uitvinding zou hun sigaret misschien al helemaal opgebrand zijn.
Met citaat antwoorden
Oud 24th November 2011, 19:28
fenna.adriaensen fenna.adriaensen is offline
Registered User

Reactie

Ook ik vind dit een zeer goed idee. Ik rij namelijk paard, en bij paarden hoort hooi en stro. Dit zijn materialen die toch wel zeer goed de vlammen vatten. Helaas houdt niet iedereen daar rekening mee dat er gevaar is wanneer je je sigaret gewoon op de grond gooit (waar ook hooi of stro ligt). Ik heb al eens meegemaakt dat de stallen bij een vriendin van mij zo vlam hadden gevat. Dit is niet alleen gevaar voor de dieren, maar ook voor de mensen. En dit is maar één voorbeeld van de duizende voorbeelden waar deze zelfdovende sigaret een brand kan vermijden.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:32.