actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2011, 12:40
Veronique.Peeters's Avatar
Veronique.Peeters Veronique.Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Booischot
Posts: 98
Loon vs. Facebook & Twitter: wat kiezen jongeren?

Jonge professionals en studenten willen tijdens hun werk sociale media, hun eigen mobiele toestellen en internet vrij kunnen gebruiken. Bij de keuze voor een job is dit soms zelfs belangrijker dan het geboden salaris.


Zo bedankt meer dan de helft (56 %) van de jongeren voor een werkgever die het gebruik van sociale media verbiedt. Een ruime meerderheid (70 %) vindt het ook niet nodig om regelmatig naar kantoor te gaan, behalve voor belangrijke afspraken.

Dat zijn enkele opvallende bevindingen van een internationaal onderzoek bij 2.800 studenten en jonge professionals in 14 landen, uitgevoerd in opdracht van Cisco, wereldwijd marktleider in netwerktechnologie.

In het tweede jaarlijkse Cisco Connected World Technology Report blijkt duidelijk dat traditionele methoden om jonge medewerkers aan te trekken en te behouden (zoals het loon) minder belangrijk zijn voor de millenniumgeneratie.

Bron:http://www.nieuwsblad.be/article/de...DMF20111114_039
Het Nieuwsblad (Biz), maandag 14 november 2011, mr

--------------------------------------------------

Artikels zoals dit uit het Nieuwsblad doen mij altijd de ogen openen. Ik vind het opmerkelijk hoe snel alles gaat. Wie had twintig jaar geleden ooit aan het bestaan van een ‘Facebook’ gedacht? Nu kijken mensen al naar de bruikbaarheid van Facebook, Twitter, je gsm, … op het werk. Ik vind het wel verontrustend dat er steeds meer eerst naar de aanwezigheid van deze faciliteiten wordt gekeken in plaats van naar het salaris. De ‘millenniumgeneratie’ zoals we genoemd worden heeft nogal veel eisen, vind ik. Ik vind het niet meer dan logisch dat op het werk geen gebruik mag worden gemaakt van Facebook en dergelijke. Het is de bedoeling dat je werkt, niet dat je bezig bent met privézaken. Natuurlijk is het wel leuk wanneer je tijdens de pauze eens een kijkje kan gaan nemen, maar ik vind het toch verontrustend dat onze generatie zo verslaafd geraakt aan deze technologieën. Het is wel zo dat in sommige beroepen het gebruik van Facebook het werk makkelijker maakt. Zo zag ik op het nieuws dat er door verzekeringsmakelaars steeds meer op Facebook gekeken wordt om vermoedens hard te maken (bijvoorbeeld wanneer klanten zogezegd niet kunnen werken maar wel uitgaan tot in de vroege uurtjes). Ook bij sollicitatiegesprekken wordt er vaak vooraf op Facebook gekeken om meer informatie te vinden. Daarom is het belangrijk dat je altijd eerst nadenkt voor je iets post, je weet nooit wie er allemaal op je pagina rondsnuffelt…
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.