|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
||||
|
||||
Arm verkoopster verlamd na steek schorpioen
Een verkoopster van 26 jaar die werkte in een decoratiewinkel in Marseille werd in haar pols gestoken door een schorpioen. Dit gebeurde toen ze prijzen aanbracht op tassen die uit China afkomstig waren en heeft zware gevolgen voor de vrouw. Al twee weken is ze verlamd aan haar linkerarm.
Een aantal dagen na het incident is een verdelgingsfirma de schorpioen komen bestrijden met een giftig product maar de firma heeft de schorpioen nog niet kunnen terugvinden. Het onderzoek is nog altijd aan de gang. Ze vreest dat de schorpioen meegenomen is door een nietsvermoedende klant. (Uit: Het Laatste Nieuws) www.hln.be Dieren die in bepaalde landen niet thuishoren komen steeds vaker voor, ook in ons land. Vaak worden ze nietsvermoedend meegenomen en kunnen ze ook ongemerkt ontsnappen uit de bagage. Naar mijn mening moet hier iets aan gedaan worden. Het gebeurt vaker en vaker dat personen slachtoffer worden van dieren die hen aanvallen en vaak zeer giftig zijn. Spinnen, schorpioenen, kikkers en af en toe zelfs ratten kunnen giftige stoffen dragen of besmettelijke ziektes hebben. De bagage wordt toch altijd gescand op gevaarlijke stoffen, kunnen ze dan ook niet proberen na te kijken of er levensvormen in zitten? |
|
|||
|
|||
Ik vraag me ook af hoe deze schorpioen in Marseille is geraakt. Sinds 9/11 wordt bagage zeer streng gecontroleerd op vloeistoffen en andere zaken, zou men beter ook hier niet strenger in worden zoals in Australië ook het geval is? Dieren (en planten) kunnen ziektes meedragen en kunnen deze verspreiden over heel de wereld. Hopelijk loopt het voor deze vrouw goed af en kunnen ze de schorpioen terug naar een veilige plaats brengen.
|
|
|||
|
|||
Het strenge controleren na 9/11 is sterk geminderd, aangezien het al 10 jaar geleden is dat dit gebeurde. Enkele jaren geleden zijn hier in België zwarte weduwen aangetroffen, waarvan men ook niet wist hoe ze hier kwamen. Het 'per ongeluk' vervoeren van exotische kleine dieren is moeilijker te controleren dan lijkt.
|