![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Schotse homo levend in brand gestoken
In het Schotse Cumnock is zaterdagmorgen het verminkte lichaam van de 28-jarige Stuart Walker gevonden. De man was zwaar geslagen, aan een lantaarnpaal vastgebonden en levend in brand gestoken. De politie is een onderzoek gestart en houdt er rekening mee dat Walker vermoord werd omwille van zijn homoseksuele geaardheid.
Een voorbijganger trof het zwaar verminkte lichaam van Walker zaterdagmorgen rond 5 uur aan. 'Stuart was op stap geweest met vrienden in de buurt van Cumnock en werd rond 2.30 uur voor het laatst levend gezien door een familielid', vertelde inspecteur John Hogg aan de Britse krant Daily Mail. 'We onderzoeken nu met wie hij die laatste uren doorbracht en wat er precies gebeurd is', aldus nog Hogg. Walker was openlijk homo en de politie onderzoekt of hij het slachtoffer werd van homohaat. De man was de voormalige assistent manager van het Royal Hotel in Cumnock en werkte sinds kort in een bar in het naburige Kilmarnock. 'Stuart was een geweldige kerel en iedereen uit de buurt van Cumnock kende hem. Niemand kon iets slechts over hem zeggen', vertelde John Mullen, een neef van het slachtoffer aan de Schotse Daily Record. Bron: www.destandaard.be -24/10/2011 (11u12) Eigen mening Ik snap niet dat de dader iemand in brand stak enkel en alleen om zijn geaardheid. Wij hebben daar toch geen last van. Ik vind niet dat mannen zich hier nog langer voor hoeven te schamen. Dat kan nu eenmaal zijn dat je zo geaard bent. Ik vind het echt jammer dat er een dodelijk slachtoffer is gevallen door waarschijnlijk homohaat. Ik begrijp wel dat er mensen zijn die "het niet zo met homo's hebben" maar moet je het dan op zo'n drastische manier aanpakken? Als zij u gerust laten, laat hen dan ook gerust. |
|
|||
|
|||
Dat een mens in staat is om een medemens zo te verminken en dan ook nog is levend in brand te steken is echt verschrikkelijk. Dit dan ook nog is om het feit dat de vermoorde homo was en niet voldeed aan de persoonlijke overtuiging van de dader.
Het niet eens zijn met een bepaalde overtuiging is geen reden om de ander daarvoor te vermoorden. Als iedereen iemand gaat vermoorden omdat ze verschillende meningen hebben dan zou er uiteindelijk geen mens meer op aarde te vinden zijn. Het is beter om onenigheid over iets uit te praten of om te discussiëren daarover zodat men beide standpunten kent. Het niet begrijpen van iets kan namelijk zorgen voor haat of minachting tegenover anderen en in extreme gevallen tot het vermoorden van een persoon of groep die een andere gedachte heeft over dat onderwerp Ik vind dus dat zo'n daden heel hard bestraft moeten worden. |
|
|||
|
|||
Schotse homo levend in brand gestoken
Ik vind het echt verschrikkelijk om op een nuchtere maag zo'n bericht te moeten lezen. Het blijft nog steeds een probleem en een taboe voor velen, maar ondertussen is homosekualiteit toch een deel van de samenleving geworden? Ik begrijp dat sommige mensen het daar moeilijk mee hebben, wat uiteraard niet meer dan normaal is! Maar toch zouden we moeten proberen om elkaar te aanvaarden. Daarmee bedoel ik OOK dat homo's en lesbiennes zichzelf een beetje moeten aanpassen aan de situatie. Ik zeg niet dat zij hun identiteit verborgen moeten houden voor anderen, maar ook niet overdrijven en over de top gaan (de meesten zullen wel begrijpen wat ik bedoel). Als iedereen een klein beetje water bij de wijn doet, zou iedereen toch met elkaar moeten kunnen leven? Als je er dan nog steeds grote problemen bij hebt, negeer elkaar dan gewoon.
Ik vind ook dat iedereen zijn eigen mening mag hebben, we leven ten slotte in een democratie (poging tot!), maar dat is geen reden om iemand die 'anders' is op zo'n drastische manier aan te pakken! Ik hoop dan ook dat de dader een straf krijgt en inziet wat hij fout heeft gedaan! Daarmee hoop ik ook dat anderen hier een grote en wijze les uit zullen leren, te beginnen met de leraren! Wij moeten onze leerlingen aanvaarden zoals ze zijn, opdat zij ook ons zullen aanvaarden. Ik ga zeker en vast niet te koop lopen met mijn geaardheid, maar ik zou het wel appreciëren moesten mijn leerlingen (vooral die ik langere tijd heb) mij aanvaarden zoals ik ben. Sommigen zullen het daar ook moeilijk mee hebben en daar heb ik ook het volste begrip voor, maar maakt dit van mij een slecht leraar??? |
|
|||
|
|||
Ik volg de mening van Jana volledig. Ik kan niet begrijpen waarom iemand een mens zoiets zou aandoen. De dag van vandaag zou je toch denken dat holebi's in onze maatschappij geïntegreerd zijn. Maar dan schudden zo'n gebeurtenissen ons toch nog wakker...
|
|
|||
|
|||
Ook ik plaats grote vraagtekens bij het gedrag van deze jongeren. Vorige week op stage heb ik nog les moeten geven over holebi's. Het viel me op hoe er in de klas een positieve houding was tegenover holebi's. "Wat maakt dat nu uit of iemand homo of lesbisch is!" zeiden ze in mijn klas. Wanneer je dan zulke artikels leest, kan je alleen maar je wenkbrauwen fronsen en verbaasd toekijken dat er mensen zijn die totaal anders redeneren. Stoorde die jongen dan zo dat hij gewoon dood moest? Dat is toch geen manier van omgaan met elkaar. Respect voor wie je bent is een basisbeginsel van alles. Dit zijn Middeleeuwse praktijken!
|
|
||||
|
||||
"De politie onderzoekt of hij het slachtoffer werd van homohaat."
Voor mij is het redelijk duidelijk dat het hier gaat over homohaat. Als je iemand aan een paal bind en in brand steekt, gebeurt dit niet omdat je de vorige dag een meningsverschil hebt gehad. Ik weet niet waar dit dorpje gesitueerd is en hoe groot of hoe klein het is, maar de moordenaar loopt daar rond. Daar ben ik van overtuigd. Een moord zoals deze is gepleegd om "een voorbeeld" te stellen. In dit geval komt het erop neer dat homofilie niet gewenst is in deze streken. Het is een spijtige zaak dat er zo'n mensen rond lopen, maar verbazingwekkend is het al lang niet meer.