|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Steeds meer paswoorden in testament
Steeds meer paswoorden in testament
17/10/11, 16u28 Steeds meer mensen nemen hun computerpaswoorden op in hun testament. Veel internetgebruikers hebben op sites als Facebook, iCloud of Flickr namelijk waardevolle zaken opgeslagen, zoals films, video's en muziek. "Die hebben voor de eigenaars monetaire en sentimentele waarde, en mogelijk ook voor hun nabestaanden", zegt advocaat Matthew Strain aan de Daily Mail. "Maar mensen zien nog niet in dat deze activa ook moeten worden opgenomen in een testament. Anders bestaat het risico dat ze verloren gaan." Volgens een Brits onderzoek onder 2.000 volwassenen heeft 25 procent daarvan voor 200 euro of meer kostbare bezittingen op digitale opslagdiensten staan. Bijna een derde van de respondenten vindt dit bedrag voldoende om de paswoorden ervan op te nemen in een testament. Elf procent heeft de Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/5403/I...testament.dhtml Eigen mening: Dit relatief korte artikel geeft mooi weer hoe hard onze maatschappij wel wordt beïnvloed door de moderne technologie. Dat we in een technologische revolutie zitten kan niet mooier worden geïllustreerd dan het feit dat nu zelfs al wachtwoorden als een soort van nalatenschap worden aanschouwd. Persoonlijk weet ik niet of ik dit wel zou willen. Dat technologie zo'n groot deel van mijn leven wordt dat ik het moet nalaten aan mijn kinderen zou ik maar zeer raar vinden. Maar ik kan wel begrijpen dat het interessant is voor erfgenamen van iemand met een groot bedrijf dat zij de wachtwoorden erfen. Deze trend doet me denken over hoe de verdere verloop van de technologische revolutie gaat zijn en hoe ver mens en technologie met elkaar verweven zullen geraken. |