|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Di Rupo neemt konijn mee voor baby Beke
CD&V-voorzitter Wouter Beke is vannacht voor de derde keer vader geworden. Zijn vrouw Leen beviel vannacht om drie uur van een dochter, Nette. Formateur Elio Di Rupo bracht al een cadeau mee naar de onderhandelingen.
Beke heeft al twee kinderen: Warre (geboren in 2004) en Mine (geboren in 2006). Beke is overigens niet de enige onderhandelaar die binnenkort doopsuiker mag meenemen naar de onderhandelingstafel. Ook de echtgenote van Open VLD-voorzitter Alexander De Croo is zwanger en moet binnenkort bevallen. Elio Di Rupo was maandagochtend blijkbaar al snel gaan winkelen, want hij arriveerde in de namiddag aan de Kamer met een groot pluchen konijn voor Bekes jongste spruit. Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20111010_036 Mijn motivatie: Op het eerste zicht niet het meest spannende item uit de huidige formatie. Toch vind ik dat we hier duidelijk ook de menselijke kant in onze politici zien. Di Rupo die een kadootje meebrengt voor zijn politiek 'tegenstander'. De moeder van Johan Vande Lanotte, de grootmoeder van Wouter Beke, de broer van Elio Di Rupo, ... zij hebben allemaal het einde van de formatie niet meer mee kunnen maken. Ook nieuw leven ontspringt tijdens deze formatie en de heren en dames politici formeren maar door. Het woord "zakkenvullers" en "lamzakken van de Wetstraat" vind ik daarom dan ook erg kort door de bocht. |