actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 3rd May 2011, 20:18
Elissa.Buyens Elissa.Buyens is offline
Registered User

Taliban geloven nog niet dat Osama dood is

Taliban geloven nog niet dat Osama dood is

De talibanbeweging in Afghanistan gelooft nog niet dat haar strijdmakker Osama bin Laden dood is. "Omdat de Amerikanen geen aanvaardbaar bewijs voor hun claim hebben geleverd en omdat de naasten van Bin Laden zijn dood niet hebben bevestigd of ontkend, vindt het Islamitische Emiraat elke bewering voorbarig'', zei een woordvoerder van de extremistische rebellen in een e-mail naar de media. De opstandelingen willen pas reageren als ze bewijs hebben gekregen voor Bin Ladens dood.

Vrijhaven voor terreurnetwerk
De taliban regeerden Afghanistan van 1996 tot 2001. Ze vestigden er een ultraconservatieve islamitische staat, die een vrijhaven werd voor Bin Ladens terreurnetwerk al-Qaeda. In Afghanistan werden onder meer de terreuraanslagen van 11 september 2001 gepland. Die leidden tot een buitenlandse invasie, waardoor de taliban werden verdreven. Sindsdien vechten de militanten een guerrillaoorlog tegen de nieuwe machthebbers in Afghanistan en de buitenlandse militairen. Ze gebruiken daarbij onder meer bermbommen en zelfmoordaanslagen.

Wraak
Eerder had een verwante beweging, de Pakistaanse Taliban (TTP), de dood van Bin Laden toegegeven. De fundamentalisten zwoeren wraak, vooral op de Pakistaanse autoriteiten. De TTP is een los verband van dertien extremistische organisaties die verantwoordelijk worden gehouden voor een lange reeks gewelddaden in Pakistan.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/10096/Osam...a-dood-is.dhtml

Eigen mening:
Ik vind het vrij normaal dat de Taliban twijfelt aan het nieuws van de dood van Osama. Bij zo'n ingrijpende gebeurtenis is het toch zeker belangrijk om alle mogelijke bevestigingen weer te geven. Laten we natuurlijk hopen dat gerechtigheid geschied is en dat we in de nabije toekomst niet nog een individu tegenkomen die ook zo'n gruwelijke aanslagen uitwerkt.
Met citaat antwoorden
Oud 3rd May 2011, 23:08
wouter.vinkx wouter.vinkx is offline
Registered User

Ik denk dat niet alleen de Taliban nog niet geloven dat Osama Bin Laden al dood is. Ik vind het namelijk raar dat nadat ze hem door de kop geschoten hebben, hem gewoon in de zee hebben gegooid. Het was zogezegd volgens de rite van de Islam, maar het kan even goed zijn dat ze gewoon de verkeerde persoon te pakken hadden en het bewijs hiervan wouden verwijderen.
We zullen misschien nooit echt zeker zijn van de dood van deze terrorist, maar zolang hij zich koest houdt (als hij nog in leven is), is deze persoon geen dreiging meer voor Amerika of de rest van de wereld.
Met citaat antwoorden
Oud 4th May 2011, 12:26
Sanne Lievens Sanne Lievens is offline
Registered User

Ik vind het ook zeer raar dat ze niet met bewijs komen naar de buitenwereld. Ik twijfel misschien ook wel beetje omdat ze inderdaad onmiddelijk na het neerschieten het lijk van " Osama " in zee hebben gegooid. Het kan dus inderdaad om iemand anders gaan.
Dat de terreurbeweging nu geen dreiging meer is voor het Westen ben ik niet helemaal mee akkoord. Zou het niet kunnen dat als het echt om Osama gaat dat zijn volgelingen wraak willen en opnieuw een aanslag plannen? Of als het nu net niet waar is dat Osama dood is, zouden ze dan ook geen aanslag plannen omdat ze denken dat we dat nu niet meer verwachten?

In ieder geval, moest het waar zijn, zullen ongelooflijk veel mensen blij zijn.
Als de taliban gelijk heeft en Osama is niet dood, vind ik het zeer zielig van Amerika om dat bericht te verspreiden.
Met citaat antwoorden
Oud 4th May 2011, 17:15
Nico.Peeters Nico.Peeters is offline
Registered User

echt dood?

Is er een natuurlijkere reactie dan het ontkennen dat iemand dood is. Als er iemand in je familie sterft is een van je eerste reacties toch 'och, het is niet waar' (bij mij toch).
Geen wonder dat de Taliban ontkent dat Osama dood is.

Ik vind heel dit gebeuren zeer raar zoals Wouter, na tien jaar eventjes zijn burcht bestormd en hem even door zijn hoofd geschoten.
Daarna zijn lijk dumpen in de zee.
Zeer mysterieus. Ook heeft er een foto gecirculeerd van de overleden Osama, maar deze bleek vals te zijn. Kan er nog meer verwarring gestrooid worden?
Dit doet denken aan de dood van Hitler, zijn lichaam is ook pas JAREN later opgedoken in een Russisch militair domein.

Ondertussen hebben zeer veel Amerikanen feest gevierd omdat de duivel, in hun ogen, dood is. Er mogen geen fouten zijn, stel je voor dat hij nog leeft!
Ik denk dat Osama's dood weinig gaat uitmaken en dat de Amerikanen een vals gevoel van veiligheid hebben. Er zullen wraakacties zijn van losse groepjes volgens mij.

Wat gaat er nu gebeuren? Is het terrorisme eindelijk gedaan?
De toekomst zal het uitwijzen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:38.