actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 22nd April 2011, 12:17
Esther Lambrechts Esther Lambrechts is offline
Registered User

Vader moordt zijn hele gezin uit

Op zoek naar een verdwenen gezin, ontdekte de politie gisteren vijf lichamen in het west-Franse Nantes: dat van de moeder en van haar vier kinderen. De vader is spoorloos. Het gezin werd afgemaakt met kogels.
Buren van het gezin Dupont de Ligonnes aan de boulevard Robert Schuman in het west-Franse Nantes waarschuwden begin april de politie. Ze hadden al een hele tijd niets meer gezien of gehoord van Xavier (50) en Agnès (49) Dupont de Ligonnes en hun kinderen Arthur, Thomas, Anne en Benoît. De luiken waren dicht, het huis bleef stil. De politie ging het huis binnen en vond het verlaten en netjes opgeruimd. De meubels waren netjes afgedekt, de twee labradors van de familie waren weg, net als de auto van de vader. De Golf cabrio van moeder Agnès vonden ze wél, geparkeerd in een achterafstraatje. In het stuifmeel op de motorkap had iemand geschreven: 'Je had het recht niet. We missen je, PK'. De buren omschrijven het gezin als vriendelijk en rustig, nooit iets op aan te merken. Sinds de verdwijning heeft niemand van het gezin nog gebeld met een gsm of een bankkaart gebruikt.

'Bid voor mij'

Maar gisteren vonden speurders onder het terras van het huis een stuk van een menselijk been. Even later werden drie lijken ontdekt in de tuin, daarna nog twee. Het bleek om moeder Agnès en de vier kinderen te gaan, doodgeschoten. De twee honden lagen een eind verderop, ook afgemaakt met een kogel. Alleen vader Xavier is nog steeds spoorloos. Er werd geen enkel spoor van geweld gevonden in de tuin of het huis, wél trof de politie bruinachtige vlekken op de vloer aan. Er zijn computers verdwenen en alle kasten zijn leeggemaakt. Een getuige zag de vader van het gezin een tweetal weken geleden zeulen met een grote tas. De familie was praktiserend katholiek en enkele dagen vóór hun verdwijning zou Agnès, een lerares godsdienst, aan een geestelijke hebben toevertrouwd: 'Bid voor mij, ik zal het nodig hebben'.

Geheim agent

Maar Xavier en Agnès Dupont de Ligonnes lieten wel meer vreemde berichten achter vóór het drama. Aan de school van de twee jongste kinderen vertelden ze dat ze naar Australië zouden verhuizen, omdat Xavier daar een baan gevonden had. Maar Xavier zelf verspreidde het verhaal dat hij een geheim agent was, in dienst van de VS, en dat hij een belangrijke verklaring moest afleggen in een drugsproces. Daarom zou hij van identiteit veranderen. De speurders noemen de berichten 'verward en tegenstrijdig'. Ze roepen mogelijke getuigen op in de hoop nuttige informatie te verzamelen.

Bron: www.nieuwsblad.be

Mening: Wat een verschrikkelijk verhaal. Ik kreeg meteen kippenvel toen ik dit verhaal las... Ik kan echt niet begrijpen hoe je je eigen vrouw en kinderen kan vermoorden, mensen die je doodgraag ziet/gezien hebt! Ook het feit dat Agnès blijkbaar wist dat er iets heel ergs ging gebeuren, vind ik angstaanjagend. Ze was zelfs enkele dagen voor het drama naar een geestelijke gegaan en heeft hem toevertrouwd dat hij voor haar moet bidden omdat ze het nodig zal hebben.

Ik hoop dat ze deze man, Xavier Dupont de Ligonnes, snel vinden. Hij verdiendt het om gestraft te worden voor zijn daden! Ik zeg het nogmaals, ik kan maar niet begrijpen hoe je tot zoiets in staat kan zijn. Vier kinderen gestorven, samen met hun moeder. Deze kinderen hadden nog een heel leven voor zich, en dit leven heeft Xavier Dupont de Ligonnes het gewoon afgepakt alsof het niets voorstelt! Ook vind ik het vreemd dat iedereen dit gezin kende als vriendelijke en rustige mensen waar nooit iets op aan te merken was. Dit hoor je wel vaker over gezinnen waar een dergelijk drama zich heeft afgespeeld. Ik vind dit persoonlijk zeer vreemd. Als er iets mis is, zie je dit meestal toch aan je? Dit bewijst dat er iets serieus mis moet zijn in het hoofd van Xavier.
Met citaat antwoorden
Oud 23rd April 2011, 16:43
NuyensEvelynne NuyensEvelynne is offline
Registered User

Franse vader vermoordde gezinsleden in hun slaap

De autopsie op de lichamen van de vermoorde leden van een Frans gezin heeft nog meer gruwelijke details aan het licht gebracht. Zo zou de vader zijn vrouw en kinderen in hun slaap om het leven gebracht hebben. Er loopt nog altijd een zoekactie naar de dader.
De Franse krant LeParisien kon een blik werpen op het verslag van het parket. De 48-jarige moeder zou twee kogels in het hoofd gekregen hebben. Hetzelfde gebeurde bij de kinderen Arthur (21) en Anne (16). De 13-jarige Benoît werd om het leven gebracht door twee kogels in de borst en drie in het hoofd. De 18-jarige Thomas kreeg tot slot minstens twee kogels door het hoofd. Ze zouden op 3 of 4 april vermoord zijn.

Er loopt een grote zoekactie naar de vader Xavier Dupont. Zonder zijn getuigenis kunnen de onderzoekers hun veronderstellingen geen kracht bij zetten. De zoektocht leverde tot nu toe nog niets op. De enige aanwijzing is het feit dat de man tussen 13 en 15 april in de Vaucluse en de Var gezien werd.

Het moordwapen is ook nog niet gevonden. Wel zou de vader onlangs een wapen geërfd hebben dat overeenkomt met het kaliber van het moordwapen. En hij zou recent ook naar een schietclub gegaan zijn. In de keuken is met chemische hulpmiddelen bloed op de vloer gevonden, al werden de sporen zeer zorgvuldig uitgewist. Volgens de procureur zou het gezin ook schulden gehad hebben en moest Dupont 50.000 euro aan een vriend in Parijs. (gb)

Datum: 22/04/2011
Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...hun-slaap.dhtml

Eigen mening:
Hoe kan je als mens in staat zijn om zoiets te doen met je gezin. Je gezinsleden zouden normaal gezien diegenen moeten zijn waarvan je het meeste houdt. Zoals in het artikel van Esther staat was het gezin heel vriendelijk. Je kon er niets op aanmerken, niemand had dat dus verwacht van Xavier. In het artikel dat ik heb gepost staat dat het gezin om het leven is gebracht in hun slaap. In een ander artikel van het Nieuwsblad (http://www.nieuwsblad.be/article/de...cleid=GDT399VHK) staat dat Xavier mogelijk een dubbelleven zou leiden en hij zou ook vernoemd worden in een dossier van zedenschennis en exhibitionisme, maar Xavier zou nooit veroordeeld zijn geweest. Xavier is dus waarschijnlijk op de vlucht. Hij was misschien zijn leven van nu beu en met die schulden van 50.000 euro kon hij misschien niet verder leven. Dat alles geeft een mens nog niet het recht om vijf mensen en twee huisdieren te vermoorden! Uit de krant Het Laatste Nieuws (weekend editie: 23,24 en 25 april 2011) vernam ik tevens dat zijn vrouw een zeer autoritair en gelovig type zou geweest zijn. Zijn oudste zoon Arthur zou zich dan weer niet zo goed in zijn vel gevoeld hebben en men beweert dat hij aan zelfverminking zou gedaan hebben. De dochter was dan net goed op dreef om haar leven een andere wending te geven, het uitbreiden van haar vriendenkring en haar sociaal leven verruimen. Volgens deze krant zou Xavier ook een relatie hebben met een 50-jarige vrouw uit het zuiden van Frankrijk. Zij zou tot op heden ook vermist zijn. Het kan dus best zijn dat hij met haar elders een nieuw leven wou opbouwen. Wat er ook van waar is, ik vind het nog steeds een bijzonder laffe daad om zomaar je eigen gezin te vermoorden. Het is niet meer dan correct dat deze man zijn straf niet mag ontlopen. Hopelijk vinden ze hem snel.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:08.