![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
||||
|
||||
Beenhouwer verkoopt tien jaar oud vlees
Beenhouwer verkoopt tien jaar oud vlees
In Napels heeft de politie een beenhouwer gearresteerd nadat ze in zijn zaak vlees hadden aangetroffen dat al tien jaar de houdbaarheidsdatum had overschreden. Het vlees krioelde van de wormen. Dat meldt het Italiaanse persagentschap ANSA. 'Horrorwinkel' Inspecteurs van de voedselveiligheid wisten niet wat ze aantroffen in de 'horrorwinkel': pasta en koekjes die onder de parasieten zaten, rottend vlees en zuivelproducten, broederlijk naast olijven die bedekt waren onder de schimmel. Geknoei met data De beenhouwer had er blijkbaar een sport van gemaakt om te knoeien met de houdbaarheidsdata op de voedingswaren om zo zijn producten maar te blijven verkopen in plaats van ze weg te gooien. Sommige voedselproducten bleken meer dan tien jaar oud. De man werd gearresteerd door de politie. Hij wordt er van beschuldigd de volksgezondheid in gevaar te hebben gebracht. (eb) http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...ol-wormen.dhtml Eigen mening: Waar België uitblinkt in sensatiegerichte realityprogramma's op TV, bijvoorbeeld over de voedselcontrole (zie; De Smaakpolitie, VT4) heeft Italië, in dit specifieke geval een beenhouwerij in Napels, er niet veel kaas (of vlees?) van gegeten. Onbegrijpelijk is dat de controle deze misselijkmakende winkel niet eerder heeft geïnspecteerd, laat staan dat een klant hier nooit een klacht over heeft moeten indienen (die zouden er in feite toch geweest moeten zijn als er voeding 10 jaar heeft kunnen liggen rotten zonder dat de zaak failliet was gegaan?) Iets waar ik serieuze bedenkingen bij heb is HOE het in feite zelfs ook maar kan dat deze winkel zolang heeft kunnen draaien mét rotte producten zonder failliet te gaan in een stad zo duur als Napels. Rotte producten? Zeker mogelijk, al twijfel ik sterk aan de wormen, schimmels en parasieten in deze zaak. Sensatienieuws van Het Laatste Nieuws? Ik denk het wel. ![]() |