actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 10th March 2011, 17:51
Valerie.Vaes Valerie.Vaes is offline
Registered User

De echte reden waarom vrouwen foto's op Facebook posten

Vrouwen die hun uiterlijk belangrijk vinden, gebruiken Facebook om zich beter te voelen. Dat is de echte reden waarom ze foto's posten: zodat ze positieve feedback krijgen en ze bevestigd worden in hun zijn. "Teleurstellend", besluit onderzoeksleider Michael Stefanone van de universiteit van Buffalo.

Stefanone en zijn team analyseerden het Facebookgedrag van 311 vrijwilligers. Ze gingen na hoeveel tijd er op Facebook werd doorgebracht, hoeveel foto's werden gedeeld, hoe groot het netwerk is en hoe 'promiscue' er omgegaan werd met vriendverzoeken.

Vrouwen die hun zelfbeeld baseren op de reactie van anderen, zoals toestemming, uiterlijk of winnen, spenderen het meeste tijd aan foto's. Wie haar uiterlijk als belangrijkste bron voor zelfvertrouwen heeft, post vaker foto's. Vrouwen die gericht zijn op familie en hoogstaande morele waarden, spenderen dan weer minder tijd online.

"Er zijn opvallende verschillen in het gedrag tussen mannen en vrouwen, als resultaat van de culturele focus op het uiterlijk van vrouwen. Dat is misschien stereotiep en voorspelbaar, maar het is ook teleurstellend dat anno 201 vrouwen nog steeds hun zelfbeeld baseren op hun uiterlijk, en de nood voelen zichzelf te promoten", argumenteert hij.

"De aandacht die besteed wordt aan hoe vrouwen eruit zien in de populaire media heeft daar wellicht iets mee te maken."
http://www.hln.be/hln/nl/4125/Inter...ok-posten.dhtml

Eigen mening:
Ik ben zelf een vrouw en ik zou het misschien niet mogen zeggen, maar dit zou wel eens kunnen kloppen .Ik zeg niet niet dat dit in alle gevallen zo is, sommigen posten ook gewoon foto's om hun wekelijkse uitspattingen te kunnen delen met hun vriend(inn)en, maar elke vrouw wil al eens bevestiging. Langs de andere kant: Hoe eerlijk is het commentaar die gepost wordt bij dergelijke foto's?
Met citaat antwoorden
Oud 10th March 2011, 19:32
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User

Zoals Valerie al heeft gezegd, volgens mij is het ook waar dat vrouwen foto's posten om zichzelf beter te voelen omdat ze hopen op positieve commentaar. Op zich is daar niets mis mee denk ik, maar ik denk wel dat het best wel pijnlijk is wanneer je nauwelijks commentaar krijgt op je foto's.
Maar het is een risico dat vrouwen zelf in de hand hebben. Zij kiezen ervoor om foto's op Facebook te zetten.
Met citaat antwoorden
Oud 10th March 2011, 19:48
veronique.geussens veronique.geussens is offline
Registered User

Het is ook een deel om naar de buitenwereld te tonen wie je bent en hoe populair je bent.
De hoeveelheid foto's die wekelijks worden geladen maakt duidelijk dat je populair bent en veel doet elke week.

Ook is het om te tonen hoe gelukkig je bent naar andere mensen toe, al is het een ex , een oude vriendin of mensen die zich vroeger beter dan jou hebben gevoeld.

Maar om alles samen te vatten zijn voor mij foto's vooral herinneringen , die ik wil koesteren en later nog wil herbezien.
Oud 10th March 2011, 20:20
jens.cuypers jens.cuypers is offline
Registered User

Ik denk dat zowel mannen als vrouwen graag positieve feedback krijgen over hun uiterlijk. Wie hoort het eens niet graag, dat hij of zij er goed uit ziet. Maar voor zover ik weet, is het vaak niet mogelijk om commentaar te geven op foto's van andere mensen, als je geen "vrienden bent" op facebook. Dus dan stel ik mij de vraag, kan je wel commentaar krijgen van 'onbekende' mensen? Vrienden gaan niet snel zeggen dat je lelijk bent of iets dergelijk. Dat zal meestal wel vrij positief getint zijn, wanneer er reactie komt op een foto.

Verder heb ik ook een beetje het gevoel dat het jongere meisjes (maar ook jongere jongens) zijn die 'ik-poseer-mooi-voor-de-spiegel-en-trek-mezelf-in-de-spiegel-zodat-je-mijn-fototoestel-ook-nog-ziet' foto's op sites als facebook plaatsen. Indien het toch mogelijk is om bij 'onbekenden' te posten, dan zijn zij die mensen die vooral nood hebben aan positieve feedback. Wanneer zij een negatieve commentaar krijgen op hun foto, dan trekken zij zich dat heel erg aan. Ze hebben immers heel veel aandacht besteed aan het maken van deze (in hun ogen) mooie foto. Wanneer dit dan niet geapprecieerd wordt, dan is dit als een donderslag bij heldere lucht. Zij zijn dan ook makkelijke doelwitten voor pesterijen, maar ook voorbestemd om de populaire individuen te worden in een groep. De wijze waarop 'het netwerk' je opneemt, dat is ook de wijze waarop je gevormd wordt. Of je wordt een leider of je wordt een onderdrukt individu dat niet echt aanvaard wordt.

Dit is jammer genoeg 1 van de grote negatieve kanten aan een netwerksite zoals Facebook.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:14.