![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
NMBS: 'No-Pay-Day' kent geen opvallend succes
De 'No-Pay-Day', een actie waarbij treinreizigers werden opgeroepen om geen vervoersbewijs te tonen aan de controleurs, heeft bij spoorwegmaatschappij NMBS niet voor noemenswaardige problemen gezorgd. Dat zegt NMBS-woordvoerder Jochem Goovaerts. Initiatiefnemer Andy Vermaut spreekt wel over een succes.
Lees ook Andy Vermaut, een ontevreden pendelaar, had de reizigers opgeroepen om op 1 maart geen abonnement of treinticket te tonen aan de treinbegeleiders. Op die manier wilde hij de lage stiptheidscijfers en de 'belabberde service' bij de NMBS aanklagen. 'Ik heb niet het gevoel dat het initiatief veel opvolging heeft gekregen. Concrete cijfers hebben we niet. Maar als er een grote respons was geweest, dan zouden we dat zeker gemerkt hebben', zegt Goovaerts. 'Uit een rondvraag bij de verantwoordelijken van de depots blijkt in elk geval dat er geen weet is van meer problemen met reizigers.' Vermaut, de initiatiefnemer van de actie, spreekt evenwel van een 'onverhoopt succes', al kan ook hij geen cijfers voorleggen. 'Dat is ook niet mogelijk, want er werden minder controles uitgeoefend dan normaal om het effect van deze actie te minimaliseren.' 'Pure onzin', is de reactie van Goovarts op die laatste bewering. 'We hebben de treinbegeleiders wel op de hoogte gebracht van deze actie, om ervoor te zorgen dat ze niet voor verrassingen komen te staan. Maar we hebben hen zeker niet gevraagd om minder te controleren.' bron: standaard.be Het idee van deze actie vind ik goed. Ze trekt de aandacht naar de problematiek. Maar ik denk niet dat de actie op zich voor verandering kan zorgen. Volgens mij ergeren veel reizigers zich aan de problemen met stiptheid. Maar willen ze niet het risico op een boete lopen door deel te nemen aan deze actie. |