|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Modeshow kost 1.290 euro per seconde
Modeshow kost 1.290 euro per seconde
De Amerikaanse ontwerper Marc Jacobs spendeerde minstens 1 miljoen dollar (737.379 euro) aan zijn recentste catwalkshow voor komende herfst, dat zegt zijn zakenpartner Robert Duffy. "Het kan meer zijn, maar het gaat minstens om 1 miljoen. Hij spendeerde een fortuin aan 1 km vinyl dat uit Californië moest overgevlogen worden om zuilen langs de catwalk te creëren. Daarnaast waren er 50 kappers in de weer met het aanbrengen van extensions gemaakt van menselijk haar bij 63 modellen. Hij huurde 35 make-upartiesten, 70 stylisten, modellen en de producers in. Het event duurde ongeveer 9,5 minuten, dus dat maakt 1.290 euro per seconde", aldus Duffy. (ep) Bron: De Morgen, 18/02/11, 13u29 http://www.demorgen.be/dm/nl/5176/M...r-seconde.dhtml Eigen mening: Ik wist dat ze in de modewereld vaak niet op een paar duizend euro meer of minder kijken, maar dat een modeshow zoveel geld kon kosten is toch verbazingwekkend. Als het dan nog om de kledij ging kon ik het misschien begrijpen: couture creaties worden gemaakt van de beste materialen en worden allemaal met de hand gemaakt. Hier gaat het echter over belachelijk dure lappen stof voor het decor, plus haarextensions! Het zal vast een prachtige Marc Jacobs' show geweest zijn, maar volgens mij hadden ze dat geld voor veel betere doeleinden kunnen gebruiken. |
|
|||
|
|||
Ik ben het volledig eens met Tine. Een modeshow die 1.290 euro per seconde kost, kan enkel decadent worden genoemd. Ik snap dat de ontwerper een onvergetelijk, oogverblindend spektakel van zijn modeshow wilde maken, maar een fortuin spenderen aan de zuilen naast de catwalk vind ik er wat over. Bovendien denk ik niet dat al die dure materialen na de show nog hergebruikt worden. Een typisch voorbeeld van geldverspilling vind ik.
|
|
||||
|
||||
Maar alle dames willen natuurlijk wel de laatste nieuwe mode... wat deze jongens alleen maar aanmoedigt