actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 2nd January 2011, 16:49
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User

Spaanse regering verstrengt het rookverbod

In Spanje geldt vanaf vandaag een nieuw en streng rookverbod, in alle horecazaken en een aantal openbare plaatsen, zoals ziekenhuizen of scholen.

Grotere restaurants en café's waren al verplicht om een aparte ruimte voor rokers en niet-rokers te creëren. Maar kleinere zaken konden hun klanten wel nog laten roken, of roken helemaal verbieden.

De regels leidden tot veel onduidelijkheid, en in sommige regio's werden ze ook niet of nauwelijks gecontroleerd.

Datum: 02/01/2011
Bron: De Redactie

Eigen mening:
In mijn ogen is het goed dat de Spaanse regering het rookverbod in openbare gebouwen weer strenger heeft gemaakt. Roken is slecht voor de gezondheid van jezelf en van je medemensen. Mensen die er niet voor kiezen om te roken, worden wel mee vergiftigd door een andere persoon die wel rookt.
In het artikel staat dat de regels omtrent dit rookverbod niet altijd even duidelijk zijn. Een eenvoudige oplossing zou zijn: een totaal rookverbod. Mensen mogen niet meer roken op openbare plaatsten. Niet in gebouwen niet op straat. Maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat deze maatregel voorlopig nog nergens zal worden toegepast. Wat ik toch wel spijtig vind.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:48.