actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th November 2010, 17:56
Jennifer . Verhaegen Jennifer . Verhaegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 69
Klanten Media Markt vertrappelen elkaar voor gratis dvd-speler

maandag 08 november 2010, 01u00

Klanten Media Markt vertrappelen elkaar voor gratis dvd-speler
ANTWERPEN - Een stunt van Media Markt is zaterdag uitgelopen op totale chaos. Klanten vertrappelden elkaar, een winkeldeur sneuvelde en een agent raakte gewond.

Een gratis dvd-speler voor de eerste 200 klanten die zich zaterdag aanboden in rode kledij, dat is wat elektronicareus Media Markt beloofde ter ere van de feestelijke heropening van het filiaal in Antwerpen. Dat zoveel mensen op de oproep zouden reageren, had de directie van de keten niet verwacht. Al ruim voor openingstijd verdrongen honderden mensen, uitgedost in rode truien en jassen, elkaar voor de deuren van de winkel. De winkeldirectie haalde de politie erbij om de mensenmassa in goede banen te leiden. Verschillende politiepatrouilles vatten post aan de ingang, maar ook zij konden een stormloop niet verhinderen.

Norbert Verswijver, de bekende 'bonnenman' uit Merksem, was ook op post bij de heropening. 'Het was verschrikkelijk', zegt hij. 'De mensen stormden als een woeste kudde naar binnen. Het leek wel alsof iedereen vluchtte voor een brand, zo erg was het. Kinderen vielen en werden vertrappeld. Ik heb zelf een baby en een jong kind uit de massa gehaald.' Ook de politie was niet voorbereid op een dergelijke chaos. 'We wisten op voorhand niet dat dit zou gebeuren', zegt woordvoerder Timothy Junes. 'Toen de winkel openging, is een glazen toegangsdeur gesneuveld. Eén van onze agenten is ook lichtgewond geraakt; hij verzwikte zijn voet.'

Veel mensen die wel binnenraakten, waren er toch aan voor de moeite. De voorraad gratis dvd-spelers was immers al na enkele minuten uitgeput. 'Het is niet de eerste keer dat we een dergelijke toeloop meemaken', zegt woordvoerder Valère Somers van Media Markt. 'De mensen komen af op het succes van de vorige acties. Maar bij de volgende promoties zullen we onze aanpak wel wat bijsturen.'

Bron
:http://www.standaard.be/artikel/det...kelid=G9F31TN8B

Zoiets laat toch weer zien hoe egoïstisch mensen zijn. Het maakt niet uit wie ze verwonden of vertrappelen zolang ze maar de gratis dvd-speler hebben. Ik vind het wel goed dat de Media Markt zag dat er te veel volk was en ze de politie om hulp hebben gevraagd. Maar dit bleek niet genoeg, er is zelfs een deur moeten sneuvelen. Dan vind ik het woord kudde, dat Norbert Verswijver gebruikt, hier wel toepasselijk. Als mensen zich zo gedragen dan kunnen we ze inderdaad met woeste dieren vergelijken. Ik kan mij echt al voorstellen hoe die mensen denken. We moeten vroeg gaan want anders zijn ze allemaal al op. Ze komen daar aan en blijkt dat er nog mensen waren met die gedachten. Dan geraken ze al opgewonden en beginnen ze al te dringen om toch als eerste binnen te geraken. En op die moment wordt duidelijk dat ze mensen minder vinden dan voorwerpen want ze gaan er alles aan doen om iets gratis te krijgen. Dit doet me echt denken aan het accident met de Love Parade, ieder voor zich wat de gevolgen ook mogen zijn voor anderen.
__________________
Life is too precious & short to worry about the stupid crap. Have fun, party, dance all night, fall in love. Say anything you want to say, do what you want to do & regret nothing.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th November 2010, 18:16
LuytenLieselot LuytenLieselot is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Hulshout
Posts: 127
Een stunt, dat wel, maar had Media Markt hier dan echt niet beter over nagedacht? Iedereen weet toch al, als ergens het woord gratis valt, dat dan velen er als de kippen bij zijn. Het is inderdaad wel erg dat mensen zich als een kudde dieren gedragen en anderen gaan vertrappelen voor eigen belang.
Toch ben ik ervan overtuigd dat Media Markt deze actie veel beter had kunnen aanpakken.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 8th November 2010, 18:32
NuyensEvelynne NuyensEvelynne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 146
De laatste tijd zijn de mensen inderdaad nogal egoïstisch ingesteld. Ze denken alleen maar aan zichzelf en in dit geval was de inzet een gewone dvd-speler.
Bij deze stormloop zijn er gelukkig niet veel mensen gewond geraakt. Wat ik bij een dergelijke 'stormloop' ook onverantwoord vind, is het feit dat sommige mensen hun kinderen zelfs meebrachten. Je weet toch dat er bij zo'n gelegenheid zeker getrokken en geduwd wordt. Twee kinderen werden zelfs in die massa zo heen en weer gesleurd en geduwd, dat ze dreigden gewond te worden. Gelukkig was er Norbert Verswijver die deze kinderen uit de massa heeft kunnen halen.
Het is wel goed dat Media Markt inziet dat dit niet manier is om reclame te maken voor hun zaak. Volgende keer zouden ze best eerst goed nadenken vooraleer ze opnieuw overgaan tot zo'n actie.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 8th November 2010, 18:58
lien.debusser lien.debusser is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Geel
Posts: 94
Ik vind dit een typisch voorbeeld van onze materialistische ingesteldheid. Mensen willen alles krijgen en wel zo snel mogelijk. Men staat zelfs niet meer stil bij de gevolgen en zijn inderdaad als beesten enkel gericht op hun prooi, het enige doel.
Volgens mij had Media Markt zich inderdaad aan zo'n toestroom van mensen moeten verwachten en maatregelen op voorhand moeten nemen of deze stunt gewoon anders organiseren! Anders op een veilige verantwoorde manier, want volgens mij mogen de organisatoren nog van geluk spreken dat de gevolgen niet erger bleken te zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.