actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Human Interest > Justitie
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 22nd October 2010, 09:10
Laura.Cabanier Laura.Cabanier is offline
Registered User

"Make-uptasje maakt weinig kans in Cassatie"

06:00 Els Clottemans gaat mogelijk in Cassatie. "Maar het Hof van Cassatie kijkt niet naar de feiten van het onderzoek. Het oordeelt of er procedurefouten gebeurd zijn."

Dat zegt de Limburgse Lore Gyselaers van het Instituut voor Strafrecht K.U.Leuven). "Elke partij heeft 15 dagen om Cassatieberoep aan te tekenen. Als in Cassatie beslist wordt dat er procedurefouten gemaakt zijn, moet de zaak opnieuw voorkomen. Opnieuw voor assisen, maar op een andere locatie."

Toon Moonen, onderzoeker aan UH Hasselt: "Het lijkt me moeilijk voor Clottemans om nog te protesteren. Of het make-uptasje potten kan breken, betwijfel ik ook. Maar ze kan altijd proberen, ze heeft niets te verliezen. Feit is wel dat vorig jaar slechts 11 procent van de strafzaken die het Hof van Cassatie behandelde, opnieuw werden doorverwezen."

Vic Van Aelst, advocaat van Clottemans, onderzoekt intussen of Cassatie mogelijk is.

MeningAls je weet wat Cassatie doet, lijkt het me weinig nuttig dat men nog hogerop gaat met deze zaak. Er gaat volgens mij weinig veranderen. Ik denk dt het een beetje tijdverspilling gaat zijn om nu opnieuw met deze zaak te beginnen.

Bron http://www.gva.be/nieuws/binnenland...n-cassatie.aspx
Met citaat antwoorden
Oud 29th October 2010, 00:12
Jens.Mangelschots Jens.Mangelschots is offline
Registered User

Als je de publieke opinie hoort, maakt ze een meer dan grote kans om vrijgesproken te worden als er een tweede assisenproces komt.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:12.