actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 21st October 2010, 09:27
Sanne.Brys Sanne.Brys is offline
Registered User

Honderden Belgen hebben 'slechte' kunstheup

Honderden Belgen hebben 'slechte' kunstheup

Het Amerikaanse bedrijf DePuy Orthopaedics, een afdeling van Johnson & Johnson, heeft zowaar 93.000 kunstheupen teruggeroepen voor controle. Een overgrote meerderheid werd echter al ingeplant, ook bij honderden Belgen.

De bewuste patiënten zullen weer moeten aankloppen bij hun arts. Als het resultaat niet meezit, moeten ze een nieuwe ingreep ondergaan om een vervangheup te laten plaatsen. Dat betekent opnieuw meerdere maanden revalideren.

DePuy stelde in Groot-Brittannië vast dat bij heel wat mensen het geopereerde gewricht binnen de vijf jaar na plaatsing pijn ging doen en begon te zwellen. In een op de acht gevallen drong een hersteloperatie zich op. De kunstheupen zouden echter op lange termijn nog tot ernstigere complicaties kunnen leiden zoals heupbeenbreuken.

In ons land zouden vooral bij jongere mensen de bewuste protheses zijn ingeplant. DePuy zou zelf opdraaien voor de kosten van de herstelingrepen.

Bron: gva

Mijn mening:
Eerlijk gezegd begrijp ik niet hoe zoiets is kunnen gebeuren. Vandaag de dag staat de wetenschap zo ver, dat fouten zoals dit makkelijk vermeden kunnen worden. Een vraag dat door mijn hoofd spookt na het lezen van dit artikel is: ‘is hiernaar wel een duidelijk onderzoek gebeurd?!’
DePuy deelde mee om zelf op te draaien voor de kosten van de herstellingen. Dat is goed, maar stopt het daar? Zullen de slachtoffers, die voor de tweede keer een ingreep moeten ondergaan, geen schadevergoeding eisen? Ze zullen namelijk weer enkele maanden moeten revalideren, waardoor ze amper kunnen stappen, niet kunnen gaan werken, … Deze mensen zullen constant afhankelijk zijn van een ander en in de maatschapij van vandaag kost dat geld…
Met citaat antwoorden
Oud 21st October 2010, 16:05
Anneleen.Roziers Anneleen.Roziers is offline
Registered User

Ik vind dit absoluut een schande ...

Mensen met een kunstheup hebben al heel erg afgezien wanneer ze die heup gekregen hebben en nu moeten ze misschien nog eens onder het mes omdat er een probleem is ...!

Het plaatsen van een nieuwe heup is volgens mij geen lachtertje. Mensen moeten lang revalideren voor ze opnieuw goed kunnen wandelen. Ik kan mij voorstellen dat die mensen nu heel teleurgesteld en zelfs kwaad zijn. Wie bedenkt zich immers dat er iets mis zou kunnen zijn met de kunstheup die je ingeplant krijgt?

Ik vraag mij dan ook af hoe het ooit zo ver is kunnen komen? Die prothesen moeten toch eerst uitgebreid getest worden via wetenschappelijk onderzoek?
Ik leef alleszins heel hard mee met mensen die dankzij deze fout terug onder het mes moeten!
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:55.